|
Inlägg #1: Postat: 2004-09-16 01:41:00
|
|
Anders Svensson |
Ja du har uttryckt dig klart. Nu är det så att vi inte har dödsstraff i det här landet. Så en som förgriper sig på ett barn har lika stor rätt att leva som ett litet oskyldigt barn. Människovärde kallas det visst. Jag anser dock att pedofiler inte ska jämställas med de som förgriper sig på barn. En som förgriper sig på barn kan dock vara pedofil, vilket är stor skillnad. Det är personen som bär skulden till övergreppet, inte dennes läggning.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-09-16 13:22:00
|
|
Gänget som inte gillar pedofiler |
Den där Anders IP-nummer skall vi nog ta reda på. He he.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-09-17 20:30:00
|
|
Jon Hallqvist |
Jag har en lösning på detta "problem": ändra idealet från underutvecklade tonåringar till rynkiga gamla kärringar eller feta suggor allvarligt så slipper vi en massa prylar såsom ätstörningar, pedofili et.c.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-09-17 23:20:00
|
|
Sunny |
Jon: Hjääälp!!!!!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-09-18 15:33:00
|
|
Jon Hallqvist |
Vad Sunny? Jag förstår inte. Bort med dagens ideal, de är sjukliga och skadliga för hela mänskligheten. Hur kan vi skylla på pedofiler när vi nästan kräver att barn skall vara sminkade, ha pappersfyllda behåar och stå och mima till Britney Spears låtar?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-09-18 15:36:00
|
|
Jon Hallqvist |
...och där står deras föräldrar och applåderar, ser ni vad sött! Samhället får fan skylla sig självt, tydligen krävs det mer än några få fall av barnövergrepp innan de rättar till problemet, men det är ju klart de skulle ju inte tjäna samma pengar på att förleda er med alla produkter...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-09-18 15:38:00
|
|
Jon Hallqvist |
Nä, blunda på bara. Det behövs många fler som Anders -just för att uppmärksamma roten till problemet och inte bara peka finger och låsa in.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-09-19 22:06:00
|
|
Sunny |
Jon: Jag håller självklar med dig. Försökte skoja o tänkte på ifall pedofilera skulle hänga här runt vår pool när mulliga jag nakenbadar! Pedofiler kan vara unga o starka o jag springer inte så fort längre så därför: Hjäääälp! men jag har ett säkert trick: sätter jag mig tungt på ändan blir det mera jobb att våldta mig än det är värt.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-09-20 04:07:00
|
|
Anders Svensson |
Jon. Tyvärr så tror folk att om barn sminkar sig och försöker se ut som vuxna så kommer de att attrahera pedofiler! Mycket märkligt resonemang tycker jag, för pedofiler tycker om barn, inte barn som ser ut som vuxna. Men du pekar på något mycket viktigt. När barn ser mer ut som vuxna så kommer de också att attrahera vuxna i större utsträckning.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-09-20 04:22:00
|
|
Anders Svensson |
Det är här som det stora problemet ligger. De flesta som förgriper sig på barn har inte ens diagnosen pedofili. Vilken normofil som helst kan nog tända på ett barn som ser ut som Britney Spears. Men för att ett övergrepp ska ske så måste hon sända ut sexuella signaler så att en vuxen med låg impulskontroll påverkas starkt av det.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-09-20 04:28:00
|
|
Anders Svensson |
I dag så försöker man förstå hur pedofiler bryter ner sina inre spärrar och förgriper sig på barn. Men jag tror att pedofiler är de som har störst självbehärskning enligt mina egna erfarenheter, jämfört med när en som aldrig förr attraherats av barn plötsligt får starka sexuella känslor och impulser mot barn.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-09-20 04:29:00
|
|
Anders Svensson |
Jag ser inget mer speciellt i ett barn som sminkar och klär sig i vuxnas kläder än ett barn i rosa prinsess-klänning. Så länge hon beter sig som ett barn och är lika nyfiken, öppen och ärlig som ett barn så är det okej för mig. Barn ska få vara i en miljö där de kan klä sig och sminka sig bäst de vill. De tar inte skada av det så länge de bemöts på ett naturligt och positivt sätt.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-09-21 03:39:00
|
|
Jon Hallqvist |
Sorry Sunny, my bad! Anders, jag vet för lite om pedofili för att uttala mig i egentlig mening men kan klart se ett kausalt samband mellan barnövergrepp och ideal som vi matas med. Sen tror jag faktiskt att det faktum att våra "förebilder" har så låg ålder lockar folks sexuella preferenser till allt yngre åldrar, det kan man ju konstatera ur ett historiskt och kulturellt perspektiv
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-09-21 07:23:00
|
|
Anders Svensson |
Jon. Om det är sant som du säger, borde vi då inte oroa oss för att barn blir kära i varandra eftersom att detta lockar dem att rikta sin "kärlek" mot yngre?! I historien så har barn gifts bort mycket tidigt och då ofta till mycket äldre personer. Det har därför varit rätt vanligt att äldre män haft sex med yngre flickor. Idag motarbetar man detta fenomen och uppmärksammar samtidigt pedofilen som smutskastas och påstås vara pervers. Pedofili är helt naturligt anser jag, dock inte i vår kultur.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-09-21 14:50:00
|
|
Jon Hallqvist |
Du är ju helt omedgörlig, här ger jag dig alla möjligheter att skylla på kulturella omständigheter men icke.
Vad anser du om tidelag? Om vi nu väljer att se pedofili sexuellt.
Barn fortsätter inte vara kära i barn, de växer upp och det hoppas jag att du gör också. Jag tror att religion kan vara nåt för dig.
|
| |