Inlägg #1: Postat: 2004-09-15 12:40:00
|
Inger |
Tack och lov att naturen - evolutionen - inte gör mig till en avbild av mina föräldrar. Som det kan bli!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-09-15 12:49:00
|
*KY* |
I programmet Karin 21.30 med den utmärkta programledaren Karin Hjulström framkom, bla presenterat av en inbjuden psykolog, att det övergripande IQ-konceptet fortfarande finns med i diskussionen. Men visst, Inger, de initierade ser förstås bredare - till många sk intelligenser/kompetenser.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-09-15 13:17:00
|
Inger |
A fan, då är det säkert en freudian. Det kommer med så mycket annat skit också. Tja, då är det INTE konstigt, de håller kvar vid hundraåriga gamla och vidriga teorier...
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-09-15 19:17:00
|
Sunny |
Inger: När ska du göra upp med Freud? Jag är dödsallvarlig: Det skulle bli en succeartikel! O vi är många som skulle kasta oss över den: fråga bara KY!!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-09-15 19:20:00
|
forts |
Påläst o lite bitsk: ironisk o samtidigt eftertänksam: så tror jag din artikel om Freud skulle vara.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-09-15 21:30:00
|
Inger |
Säg till Sourze redaktion! Jag har bett Schlyter om en/två gratis artiklar, men då får ni hela arbetet - uppsatsen - på köpet. S Freud kommer i allra högsta grad med i granskandet av feministisk teoribildning och den är grym, naken och ärlig. Inga politiska, religiösa el. dolda avsiker där inte.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-09-15 21:57:00
|
Sunny |
Menar du allvar? I så fall har jag 2 artiklar till godo som Schlyter kan debitera!Sätt fart Inger!!!!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-09-15 22:57:00
|
Inger |
Skriv till honom! Måste få länka arbetet till artikeln -arna Mycket långt!
Så länge kan du läsa min novell i två delar.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-09-16 09:43:00
|
Inger |
Sunny: Skämt åsido, du ska givetvis INTE betala för mig! Vill Sourze ha det, så kan de ge mig en gratis artikel, annars får det vara! Fick en gratis utlottningsmånad förra hösten, men hade då för mycket arbete. Tyckte att jag kanske kunde få den nu, ha det tillgodo, men det har jag heller inte fått svar på. Sourzes red. har mycket jobb med tidningsutgåvan. Dessutom måste jag ha hjälp med att länka Wordfilen till artikeln. max 1-2 artiklar. Ni hade SÄKERT fått något att diskutera sen ;-
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-09-16 12:39:00
|
Sunny |
Men jag menar det. Det går trögt med skrivandet för min del just nu o jag besäller alltid 10 i taget. Se det som att du stöttar Sourzeiden vilket jag gör. Börjar bli nyfiken på hur du skulle skriva om gamle SF.
Men du har onekligen rätt i att du kunde få den gratisartiklen du vunnit. Vi får skriva till red om det.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-09-16 12:42:00
|
Sunny |
Inse att jag bara är egoistiskt?
För kommer du igång o lägger ut eget så har du inte ork att irritera dig på mina brister vilka är ganska många, det medges!*skrattar*
|
|
Inlägg #12: Postat: 2004-09-16 13:01:00
|
Inger |
Hajar inte det sista du skrev i svar 11
Det är en teknisk fråga också, det handlar om att länka till artikeln då arbetet är relativt stort.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2004-09-16 13:45:00
|
Sunny |
Det sista: Jo dina insikter i mina brister tyder på god iaktagelseförmåga som kan användas bättre: så ungefär. Ja det tekniska är en främmande värld för mig men jag har majlat tilll COS
|
|
Inlägg #14: Postat: 2004-09-16 22:19:00
|
Inger |
Så irriterad blir jag inte! Men, för din egen skull kan jag ibland beklaga bristande insikt el. låt oss kalla det "livslögner"? ;-
|
|
Inlägg #15: Postat: 2004-09-16 22:19:00
|
Inger |
Mailat COS? Det har även jag, dock får jag inget svar! Han kanske är på semester?
|
|
Inlägg #16: Postat: 2004-09-17 00:03:00
|
Sunny |
Inger: Jag har majlat COS:han ska leta reda på vem du är.
Ja livslögner är nog bra ibland men jag har aldrig lyckats så bra med att skaffa några.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2004-09-17 00:09:00
|
forts |
Gick i terapi i 10 år för att lära mig förträngning: man bör ha några för at överleva. Där du ser en vacker flicka ser jag ett skelett o där andra ser religiösa visioner ser jag en grop med mask.Krass.Har aldrig ens kommit på tanken att förtränga min alkoholism t.ex. Nu har jag fått lära mig att somliga är födda utan förmågan att förtränga ungefär som att sakna gehörSom barn ställde min uppriktighet till rabalder i skolan o i församlingen som du kanske förstår?*ler*
|
|
Inlägg #18: Postat: 2004-09-17 00:13:00
|
forts |
Oförmågan att hyckla eller ljuga går däremot hem hos barn o mycket unga. De inser inte hur ont det kan göra ibland utan tror att det som är en brist hos mig är mod! Numera håller jag mig borta ifrån allt ytligt socialt umgänge så slipper jag vara artig. Mina vänner tar min krasshet som den är.Som Karin Boye sade: Jag vill möta livet vapenlös.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2004-09-17 00:24:00
|
Inger |
Usch! Bara kortfattat: Freuds försvarsmekanismer är ju inget annat mer än kulturell fostran. Något som han - och hans fortsatta medlöpare - vill ha till fundamental universiell sanning.
Jag menar "livslögner" inom situationstecken. Jag vill inte här gå in på vad jag syftar på riktigt. Har ju läst dina artiklar och kommentarer och en del av det köper jag inte ens, då det INTE håller ur ett biologiskt perspektiv. Nå, skit i det!
|
|
Inlägg #20: Postat: 2004-09-17 00:27:00
|
Inger |
Ska Schlyter leta reda på vem jag är? Nej, nu tycker jag Sourze går för långt, och jag hoppas att du talar sanning. De skulle t ex göra vid en bild, det skrev dem också, utöver att de hade haft så mycket med tidningen att göra, men det skedde inte. Sen har jag mailat Schlyter själv - på inrådan AV SOURZE RED.! Han har öppnat mailen, har fått kvitto... Nej, nu skiter jag i Sourze, det är ju slöseri med tid. Jävligt irriterande.
|
|