|
Inlägg #1: Postat: 2004-09-13 15:24:00
|
|
US |
Lätt som en plätt. Var hos en ekonomirådgivare som helt ärligt berättade för mig hur jag slipper helt lagligt både fastighetsskatt och arvsskatt. Mitt moraliska samvete sa nej, jag betalar skatt. Men de gör inte dessa bensinslukande stadsjeepkörande moderater och andra borgarprackor som hänsynslöst utnyttjar svagheter i skattesystemet och låter oss ärliga betala även deras skatt.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-09-13 16:38:00
|
|
Inferno |
Sossar och vänster anser att lagar och regler gäller andra och inte gäller dem.
Det är därför som de inte heller ser hur snabbt de sänker sverige se på us han är helt förblindad, han ser inte skogen för bara träd, med personer som honom behöver inte sverige några yttre fiender Därför är ett hus en lös egendom undrar om bosse snart kan skaffa sig en bill och kalla den "matkassevagn" och köra iväg skattefritt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-09-14 07:28:00
|
|
Per W |
Svar 1: Lösningen är att inte äga tomten, precis som en bostadrätt. Man äger inte lägenheten utan en del i föreningen.
Vad är konstigt med det? Inget mygel!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-09-14 14:19:00
|
|
US |
Svar 2. ”undrar om bosse snart kan skaffa sig en bill och kalla den "matkassevagn" och köra iväg skattefritt”. Heter inte den där moderaten Bill som kämpar för låga spritskatter och fri försäljning, hans matkassevagn var en barnvagn med en bebis i vagnen, full av sprit än så länge beskattat var han också och raglade där på gatan. Är det så vi skall leva i ett borgerligt styrt samhälle?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-09-14 16:09:00
|
|
Wadman |
Unto, du simpla, oseriösa människa. Räckte det inte att du bevisade din enfald i 50 förvirrade artiklar för en tid sedan. Måste du bajsa ur dig din unkna människosyn och tunnelseende fördomar återigen. Jag hatar inte vänstern, jag hatar bara dig.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-09-14 16:12:00
|
|
Wadman |
Eftersom du erkänner att du inte debatterar seriöst, utan medvetet blundar med ena ögat, bevisar du att du antagligen inte har alla hästar i stallet. Att du tror att alla moderater gör som Per Bill är ju idiotiskt barnlogik. Untoslutsats: Skattefuskar alla i V precis som Schyman? Se världen, öppna ögonen.
|
| |