Direktrapport från folkmordet i Sudan

Inlägg #1: Postat: 2004-09-13 12:31:00
US
Oftast beror det på vår tillgång till dessa länders naturrikedomar. Försöker något land begränsa dessa möjligheter är de riktigt onda och odemokratiska. Andra som säljer sitt land till oss är hur goda som helst trots brutala diktaturer. Vad jag efterlyser i din artikel är bakgrunden till denna brutala konflikt. Ska jag vara riktigt elak ställer jag frågan om Carl Bilds olja i Sudan har något med konflikten att göra.
Inlägg #2: Postat: 2004-09-13 12:50:00
US
”humanitär interventioner” har sällan lyckats utan att man angriper orsakerna till konflikter. FN kan inte göra någonting eftersom USA och Storbritannien med några gamla öststater som är ute efter egna fördelar har smutsat ner FN genom att t.ex. angripa Afghanistan och Irak på eget bevåg. Det finns inte bara USA-hat utan också FN-hat. Hur konstigt det än låter så tillhör USA till FN-hatarna. Under tiden våldtas, mördas, svälter, dör i enkla sjukdomar, miljoner människor.
Inlägg #3: Postat: 2004-09-13 12:51:00
US
Men vi har det jävligt bra. Vi ska tom. öka tillväxten på de fattiga länders bekostnad genom att tillåta diktaturer som är vänligt sinnade till oss västerlänningar eller som vissa kallar oss, demokratier.
Laddar...