|
Inlägg #1: Postat: 2004-09-13 00:47:00
|
|
Inferno |
Varför ska de ta till sig av junilistans "EU skepsism". Den grupp i EU som junilistan tillhör samlar endast Höger och vänsterextrema grupper i europa med enda gemensamma nämnaren att inte blanda europas folk och därför är emot EU. Junilistan skulle lika gärna kunna kalla sig sverigedemokraterna då deras partiprogram är förvillande lika förutom att de har tonat ner de högerextrema budskapen.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-09-13 09:51:00
|
|
Torchy |
Jag betvivlar att Yohannis vill att Centern eller något annat borgerligt parti ska gå med i den partigrupp i EU-parlamentet som Junilistan tillhör. Det är dock uppenbart att negativitet/skepticism mot EU lockar röster och för att vinna valet behöver man antagligen EU-kritikers röster.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-09-13 10:55:00
|
|
Yohannis Petersson |
Torchy:
Nej, det vill jag självklart inte med den skepcism mot EU som Junilistan framför är i många fall berättigad och bör rannsakas av de EU-vänliga partierna. Man kan vara för europa-samarbetet utan att vara 100 procentigt nöjd med det, missnöje utan att vilja gå ur unionen är för mig mera trovärdig kritik.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-09-14 07:29:00
|
|
per W |
Men Juni-listan hycklar! Försöker framstå som anti-EU, och lurade tusentals väljare för ett år sedan!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-09-14 10:45:00
|
|
Yohannis Petersson |
per W:
Hur kan partiet "har lurat tusentals väljare för ett år sedan", då det inte existerade?
|
| |