|
Inlägg #1: Postat: 2004-09-12 23:42:00
|
|
Yohannis Petersson |
Ser då till att utmana socialdemokratin punkt för punkt fram till valet -2006 och tar till er av "Junilistan"s: EU-skepsism, trots att de inte är emot den Europeiska unionen.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-09-13 00:51:00
|
|
Inferno |
Måste säga att Maud, som partiledare har växt i mina ögon. Om nu centern bara kunde hålla kvar vid sina borgerliga värderingar och inte flirta med S som de tidigare har gjort så skulle nog C vara ett givet andrahandsval för mig, med Maud i spetsen. Good work Maud .
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-09-13 01:04:00
|
|
karin |
HEJA Maud..jag håller på dig..och ert parti..sossarna har blivit allt maktgalnare ju fler år de styr..o jissess de har verkligen styrt , rakt ner i sjön..så att säga
ge inte upp kampen..VI ÄR MÅNGA åt mitten och höger
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-09-13 10:03:00
|
|
henrik eriksson |
Maud, du har vårt stöd när det gäller att avsåssialisera Sverige!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-09-13 14:06:00
|
|
US |
Vi har haft det bra och länge, några har fått vara med alla de 74 åren. 9 år av dessa var inte så bra. Om jag inte minns helt fel så var bl.a. en viss fårfarmare som hette Fälldin statsminister några år under denna, inte så bra tid. Det finns flera namn som visade sin oduglighet, människohataren och Israelvännen Ahlmark var en av dom. Sossarna fick makten igen men tyvärr fortsatte dom med den kapitalistisk-borgerliga politiken ..forts
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-09-13 14:20:00
|
|
Sune |
Tycker Du är orättvis Maud. Titta på Bosse Rinngholm. Visserligen förklädd till gråsosse men påhittig som få. Lösningen att slippa betala fastighetsskatt har iaf inte jag hört talas om.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-09-13 16:02:00
|
|
Napp i grumligt vatten |
Så det är sossarnas fel att "borgligheten" suger? Nej tyvärr den ursäkten duger inte. Ni suger därför att ni är sossar.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-09-13 18:57:00
|
|
Linda Björling |
Dina tre skäl till varför sossarna ännu sitter vid makten *spolar jag ner i toaletten*. Nej, ska ni få människor att tro på borgerligheten så stå först och främst för ERA egna misstag. Skärskåda varför NI inte sitter i maktposition. Sossarna har varit skickliga - vad har brustit för ER?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-09-13 19:04:00
|
|
Mike |
c och fp har länge varit omöjliga att skilja från s. Nu har även m konverterat. Vem bryr sig om de är de riktiga sossarna eller wannabe sossarna som sitter i regeringen.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-09-14 01:09:00
|
|
Yohannis Petersson |
Om Lars Leijonborg kommer till makten kommer han att tvinga mig ta vilket skitjobb som helst. Räcker det inte med att jag är en skit? Måste jag ha ett skitjobb också? Maud, vad har du att erbjuda?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-09-14 09:08:00
|
|
Tom |
Men Maud, är det inte samma människor som förr om åren? Pingstvänner, polis hunds kramare, nej till allt sägare och sådana som kallar sig liberaler men vill kladda på mitt liv ända in i sovrummet! Jag noterar att ni talar om valfrihet men värjer för frihet klart och rent. Till den dag någon politisk kraft kommer med humanism, intellektuell analys och beska sanningar blir det ingen röst och jag stannar i det riktiga Europa.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-09-14 10:45:00
|
|
stig gustin |
Ett ytterligare skäl att avsätta socialdemokraterna från regeringsmakten är deras svek mot pensionärerna under 90-talet. Det är hög tid för den borgerliga enigheten att ta upp detta svek till debatt och komma med förslag före nästa val. Sköter Maud och co detta på rätt sätt kommer drygt 2 miljoner pensionärer/väljare att bli intressant målgrupp. Som sagt - hör av dej Maud !
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-09-14 11:36:00
|
|
Pollidor |
Läs lite historia om ditt parti Maud.
I början av 30 talet tvingades ni söka samverkan med
socialdemokraterna. Ni hade en kort tid egen regering
1936. Kohandlade med sossarna och satt i regeringen
fram till 1957. Under kriget 45 -51 samlingsregering.
Valsamverkan med Krisdemokraterna glömmer vi.
I moder tid har ni gått ut och in i olika regeringar.
Nu skall de tre musketörerna och vår tids kvinnliga
hetlevrade d´Artangnan rädda fosterlandet.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-09-17 19:40:00
|
|
Elvy |
KLARSPRÅK
Det främsta skälen till varför Sveriges sregering är kvar vid makten, är den att det är bara dom som på ett mycket övertygande tillvägagångssätt har bevisat, att det fortsättningsvis bara är dom som har klarar av att i Sveas rike inneha makten. Men det är bara bra att fler vill ha en bit av kakan.
|
| |