|
Inlägg #1: Postat: 2004-09-12 12:15:00
|
|
Tom |
Man blir inte en vuxen människa bara för att man ser ut som en.
Det kanske kan vara precis tvärt om!
Att slipsnissen snart är lika passé som perukstocken.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-09-12 12:51:00
|
|
Sofia lindblom |
Ja, låt oss hoppas det:-
Nej, jag håller med dig men slogs så kraftigt av kontrasten att först befinna sig på öppensinnad festival, för att sedan dimpa ner på Det Fina Kontoret. Enligt deras rådande norm så stack jag ut och såg väldigt "ovuxen" ut. Men vem vet, kanske tänkte de i hemlighet att det där var väl en jävligt skön tjej, tänk om man kunde gå klädd som man villoe. I sådana fall är vi ett steg i rätt riktining:-
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-09-12 13:05:00
|
|
Tom |
Inte osannolikt att de innerst inne kände så. Det är egentligen inte så roligt att vara pretentiös utan täckning. Det är i och för sig inget problem så länge de inte ser ner på dem som tänker annorlunda. och det gjorde de kanske inte? :-. Vi tänker lika bra som dem. Eller bättre för de ägnar så mycket tid och tanke åt hur man får se ut, tänka och tycka.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-09-12 13:13:00
|
|
Sofia lindblom |
Nej, men varför är det så många som väljer att ta sig fram i tallvaron med preppiga kläder och skitnödig blick? Jag ser absolut inte ner på dem, men jag ställer mig väldigt undrande, för de verkar tycka att de genom sin klädsel och titel är lite förmer, och kan utan omsvep slänga en ogillande blick åt det som inte passar in i deras välpolerade värld.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-09-12 13:15:00
|
|
Tom |
Norm-matrisen! Blir det en liten reva i den kan hela bygget falla sammanm som ett korthus. Det är bara att se tiden an.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-09-12 13:22:00
|
|
Sofia lindblom |
Ja, Rom byggdes sannerligen inte på en dag, och när riksdagsman lallar omkriing på fyllan med barnvagn så inser man ju att vi är ju bara människor och ibland räcker det med ett litet skrap på ytan eller en vinprovning för att förstå att ingen är bättre än någon annan.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-09-12 13:48:00
|
|
Tom |
Ödmjukheten verkar flyga sin kos då uniformen dras på. Där inne finns bara en människa som du och jag. Borde inte det räcka även för dem?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-09-12 13:55:00
|
|
Sofia lindblom |
När de sitter där på sina höga hästar så haltar självdistansen och antagligen måste de trilla i backen en eller ett par gånger för att inse att ödmjukhet är en tillgång snarare än ett tecken på svaghet.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-09-12 16:18:00
|
|
Tom |
Se noga på de där som tycker de är bättre och vet mer. En människas kroppsspråk säger mer än tusen floskler. Allra värst är de som övat in sina anletsdrag med hjälp av konsulter. Som om det inte märks! Det kanske är rätt tomt där after all.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-09-12 16:29:00
|
|
Sofia lindblom |
Jo med en väl ansad fasad kanske de försöker dölja att det inte finns något där?:- Speciellt politiker verkar vara väldigt noga med att maskera sitt tänk med för trånga kostymer och av experter skrivna tal.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-09-12 16:35:00
|
|
Tom |
Just det! Så vad ska de säga om udda strumpor och mössan på svaj. Människan finns innanför kostymen, hut går nog hem vad tiden lider.
|
| |