|
Inlägg #1: Postat: 2004-09-12 00:15:00
|
|
forts |
Flickorna har alltså fortsatt som vi lärt dem hemma.
Det är dock svårt för starka självständiga kvinnor att få dita män. Plastdottern valde bort partner o ängnar sig åt sin forskning. Dotern skaffade en jämlik underbar kille sällsynt Sonen förlorade på jämlikheten: Han upptäckte att det fanns massor av tjejer som var villiga att passa upp honom i hemmet även om de arbetade lika mycket. Han förlovade sig otaliga gånger med dessa undergivna kvinnor o njöt av sitt överläge.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-09-12 00:19:00
|
|
forts |
Vem vill inte slippa alla tråkiga sysslor o alla krav efter en lång arbetsdag? Men förhållandena höll aldrig och när han blev pappa till flickor började han inse att denna hans lättja att falla in i en traditionell mansroll skulle påverka dem. Han började oxå beundra sin pappa för allt det han som barn tagit för givet o försöker nu leva upp till honom.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-09-12 00:24:00
|
|
Sunny |
Så kan det se ut. Den som förlorar på jämlikhet är ju inte lika ivrig att kämpa för den. Men när medvetandet om att man som man kan göra smärtsamma förluster i samband med sina barn inte minst i vårdnadstvister inser man att fördelarna vägde ganska lätt när det handlar om väsentliga saker. Vi talar ofta om könsrollerna,de vuxna ungarna o jag,o jag följer med intresse nästa generation.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-09-14 09:50:00
|
|
Chris.X |
Intressant Sunny, men jag vågar påstå att de där killarna som faktiskt hjälper till i hemmet är vanligare än du tror, i alla fall bland 70- och 80-talister. Själv skulle jag aldrig drömma om att ha ett förhållande där jag och min partner inte delar lika på sysslorna i hemmet. Och självklart, om hon jobbar mera så får jag gör mera hemma. Diska och städa m.m. gör jag även när jag är singel, så varför skulle jag sluta med det?
|
| |