Diskriminering är okej!

Inlägg #1: Postat: 2004-09-12 00:15:00
forts
Flickorna har alltså fortsatt som vi lärt dem hemma.
Det är dock svårt för starka självständiga kvinnor att få dita män. Plastdottern valde bort partner o ängnar sig åt sin forskning. Dotern skaffade en jämlik underbar kille sällsynt Sonen förlorade på jämlikheten: Han upptäckte att det fanns massor av tjejer som var villiga att passa upp honom i hemmet även om de arbetade lika mycket. Han förlovade sig otaliga gånger med dessa undergivna kvinnor o njöt av sitt överläge.
Inlägg #2: Postat: 2004-09-12 00:19:00
forts
Vem vill inte slippa alla tråkiga sysslor o alla krav efter en lång arbetsdag? Men förhållandena höll aldrig och när han blev pappa till flickor började han inse att denna hans lättja att falla in i en traditionell mansroll skulle påverka dem. Han började oxå beundra sin pappa för allt det han som barn tagit för givet o försöker nu leva upp till honom.
Inlägg #3: Postat: 2004-09-12 00:24:00
Sunny
Så kan det se ut. Den som förlorar på jämlikhet är ju inte lika ivrig att kämpa för den. Men när medvetandet om att man som man kan göra smärtsamma förluster i samband med sina barn inte minst i vårdnadstvister inser man att fördelarna vägde ganska lätt när det handlar om väsentliga saker. Vi talar ofta om könsrollerna,de vuxna ungarna o jag,o jag följer med intresse nästa generation.
Inlägg #4: Postat: 2004-09-14 09:50:00
Chris.X
Intressant Sunny, men jag vågar påstå att de där killarna som faktiskt hjälper till i hemmet är vanligare än du tror, i alla fall bland 70- och 80-talister. Själv skulle jag aldrig drömma om att ha ett förhållande där jag och min partner inte delar lika på sysslorna i hemmet. Och självklart, om hon jobbar mera så får jag gör mera hemma. Diska och städa m.m. gör jag även när jag är singel, så varför skulle jag sluta med det?
Laddar...