Stereotyper på krogen

Inlägg #1: Postat: 2004-09-16 17:15:00
Newsflash
Den typen av krog du beskriver är bara till för att hitta kött, bli full eller vara allmänt uppseendeväckande. Det vet väl alla om som har varit ute någon gång, jag förstår inte vad poängen med det hela är. Om du inte gillar det sök dig någon annanstans. Dessutom verkar det hela funka, på med gorilladräkten och bjud på drinkar så är det stor chans att man får lite kött med sig hem. Vet inte om kvinnan eller mannen i historien är mest patetisk.
Inlägg #2: Postat: 2004-09-16 17:24:00
Krieg
Prova kyrkkaffe efter högmässan på söndag. Bra marknad för nya spännande relationer. Fast du kanske bara funkar i drogmiljöer?
Inlägg #3: Postat: 2004-09-16 18:23:00
Sandra Gustafsson
Hallå Krieg och Newsflash - det verkar som att ni tog åt er! Undrar vilken av Sofias beskrivna typer ni är...Sofia - det här är skitkul, hurra!
Inlägg #4: Postat: 2004-09-16 18:38:00
sten
Stackars ödmjuka Östen han är den ständige förloraren. Påflugna Kurt med självförtroendet i topp tar priset med sig hem
Inlägg #5: Postat: 2004-09-17 09:48:00
Inger
Jag skrev ett kåseri med samma tema, dock i annan utforming för sädär 15 år sen. Det har ju faktiskt även förändrats på krogen. Var finns insläntraren? "After work"-besökaren? Nå, i alla fall kände jag inte igen mig i någon av, som du själv också säger, stereotyperna.
Inlägg #6: Postat: 2004-09-17 11:22:00
D.E
Du glömde "Radikala Sara". Kvinnan som haft en bra uppväxt men vägrar stå till svars för egna misslyckanden. Hon sitter och mutrar för sig själv och skyller allt som är fel på alla utom sig själv. Oftast tokfeminist och Vegan. Försöker desperat ragga på alla män i lokalen men då hon får nobben skriker hon "förtryckande jävla mansgris" efter dem.
Inlägg #7: Postat: 2004-09-17 11:26:00
Johan Wedberg
Du har inte en frilans i Amelia i tankarna?
Inlägg #8: Postat: 2004-09-17 11:30:00
Jörgen
Jag var ihop med "Mumsiga Moa" en gång. Allt och alla var intressant när vi var ute, utom jag...
Inlägg #9: Postat: 2004-09-17 12:23:00
Anders
Jag läser artikeln, skrattar, känner igen mig, och gottar mig åt att jag uppnått en sådan ålder 30/civilstånd snart gift att krog för mig enbart är ett ställe där man sitter runt ett bort med sina vänner, samtalar, skrattar och dricker öl/vin/läsk och allt det andra dvs raggande, "ska det bli något ikväll?" etc etc är inte på tapeten och det är SÅ DJÄVLA SKÖNT!!!
Tack för en bra artikel, nu blev jag sugen på öl bara för det ;-
Inlägg #10: Postat: 2004-09-17 13:10:00
perre
Själv är jag i sådana fall en manlig variant på Ledsna Lena. Något som givit mig många nära och bra tjejkompisar men som inte funkar riktigt lika bra på det "romantiska" planet. Lite underligt...
Inlägg #11: Postat: 2004-09-17 18:21:00
Kent Katt
Ännu en medelsvennsonsartikel på Sourze. Var finns poeterna, visionärerna, de som brinner för något än att skriva ointressant om det som är ointressant?
Inlägg #12: Postat: 2004-09-18 00:14:00
Vilken injektion!
Funderade som bäst på att bryta mitt löfte om att aldrig mer gå ut i Sverige. Började bli lite sugen. När jag läste din artikel fick jag dock en sån plötslig avsmak för det tråkiga, självupptagna, aggressiva kroglivet i Sverige att jag troligen inte kommer att gå ut mer. Någonsin.

Ett oändligt stort tack till dig! Du har räddat mig från arga blickar, elaka kommentarer, otrevliga bartenders och väktare som följer mig med sina falkögon som vore jag terrorist, våldtäktsman eller Mijailovic.
Inlägg #13: Postat: 2004-09-19 19:34:00
Biff
Kul text, men ur en manlig synvinkel tycker jag du har missat några stereotyper: Dina Dickteaser och Kurt Kickare. Dina dyker upp när vackra kvinnor hörs stöna i mikrofoner, och presenterar sig ofta genom att gnugga sin rumpa mot ens egen. Kurt hör kanske till Den kletige smetaren för er kvinnor, men eftersom han skuldbelägger resterande manligheten när kvinnor tycker han smetar, utgör han ett helt annat hot än konkurrens för oss män, och platsar därför i en egen kategori.
Laddar...