Inlägg #1: Postat: 2004-09-10 14:58:00
|
Anders Svensson |
Jag har aldrig bett om att få tillhöra någon folkgrupp. Men samhället kallar idag alla som förgriper sig på barn för pedofiler. När jag själv läste diagnosen för pedofili så fattade jag att den även innefattade mig. Och jag har mått dåligt på grund av att jämställas med de som skadar barn. Därför vill jag visa på skillnaden i att vara pedofil och att vara farlig för barn. Att du sedan ser det som äckligt och inte vill att jag ska vara nära din dotter är faktiskt inte min sak att grubbla över.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-09-10 14:59:00
|
Anders Svensson |
Men om någon man skulle gå fram till dig och säga att han är kåt på din dotter så har du mitt tillstånd att skicka honom… neråt. Jag kan ju kontra med att fråga dig om du skulle vara tacksam om din son, om han var pedofil, berättade om dessa känslor för dig? Hur skulle din syn och tillit till honom förändras efter att han hade berättat tror du?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-09-10 19:21:00
|
John |
Åke : Vad vinner du på att pedofiler måste leva i det fördolda? Om nu en vuxen gillar din dotter så kommer både din dotter och den vuxne hålla detta dolt från dig till varje pris just eftersom du reagerar som du gör.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-09-10 19:21:00
|
John |
Jag tror alla parter skulle ha det bättre om du kunde träffa personen som gillar din dotter och tala med honom på ett sansat sätt. Om du inte tycker han är rätt för din dotter så kan du ju säga det. Din dotter kanske lyssnar på dig men om det sker i det fördolda så får du inte den chansen innan det är "för sent".
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-09-10 20:55:00
|
Anders Svensson |
Svar 4: Försent för vad? En relation som sker i det fördolda, speciellt om det är med en omyndig person, ska aldrig gå så långt att det kan bli "för sent". Det är den vuxnes ansvar. En relation som fortgår i det fördolda är negativt för alla inblandade anser jag. Så jag håller med om att det bästa är att vara öppen mot föräldrarna i en nära relation.
|
|