|
Inlägg #1: Postat: 2004-09-08 17:17:00
|
|
pUs |
Vad ska han försvara? Dom sista trådarna påminner mer om mobbing än om nån sorts diskussion överhuvudtaget. Och för övrigt stavas det feminist.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-09-09 02:49:00
|
|
Feminsist javisst |
"Feminsist" stavas "feminsist". "Feminist" däremot stavas "feminist". Hoppas du har förstått det nu, pUs.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-09-09 16:24:00
|
|
pUs |
Nej, däremot har jag förstått att du är ganska ointresserad av att diskutera det egentliga innehållet i Michaels artikel. Du och många andra hakar upp er på _vem_ som säger något, och inte vad som sägs.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-09-09 17:48:00
|
|
Feminsist javisst |
Jag hade inte stört mig så mycket om han inte hade haft någon bild på sig, och det är många andra feminster - även manliga feminsister - som stör sig på hans uppsyn också. Han har ingen sex appeal, och då undrar man varför han har bilden där, vad syftet är, man som kvinna blir inte klok på det hela. Vill han ha lägre betyg eller vad är meningen? Han hade ju fått högre betyg om han inte hade haft bild på sig? Kolla så många som klagat.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-09-09 17:48:00
|
|
forts. |
Han kanske vill avleda uppmärksamheten från sin text. Förvirra. Och så har jag hört att det inte är han på bilden. Det är något skumt med detta. Ta bort bilden!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-09-09 17:51:00
|
|
forts. |
Först när den tas bort så kan man koncentrera sig mer på texten och inte så mycket på person. Eller sätt in en bild på någon annan i stället. Någon med sex appeal. Det är också en lösning. Då kan man koncentrera sig mer på texten. Vi människor har alla skönhetssinne och påverkas av det som är fult och det som är vackert. Även spädbarn reagerar på detta. Tack för ordet.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-09-09 17:53:00
|
|
forts. |
En sak till. Tänk om jag hade haft en bild på mig som du, pUs, såg så fort jag skrev något och så tänkte du: "Han ser ju ut som en mops som en kamel fisit i ansiktet." Då hade du haft en avog inställning till mig från början, och det är inte bra. Då kan man inte vara partisk. Så bilden på honom skall väck. Först då kan vi föra en vettig diskussion här. Har du förstått?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-09-11 12:29:00
|
|
pUs |
Nej, jag har faktiskt inte förstått. Anledningen till det är att jag skiter i hur du ser ut eller vem du är. För övrigt lyckas du inte ens vara rolig, och jag tycker inte att nåt som gränsar till ren mobbing någonsin kan vara kul heller, hur det än presenteras. Snacka föräldraledighet istället för utseende, ska det vara så svårt?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-09-14 00:36:00
|
|
forts. |
Föräldraledighet? Det var ditt sätt att vara rolig på, förstår jag? Ja, du var mig en lustigkurre...
|
| |