Inlägg #1: Postat: 2004-09-08 12:36:00
|
Anna Li |
Ja
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-09-08 17:39:00
|
Joahn |
Gers Asper, menar du att killar och tjejer mår bäst av att hållas åtskilda, eller? Att de är för olika varandra för att fungera tillsammans?
Saken är den att det inte finns något kvinnligt och manligt egentligen, allt är bara könsroller könsroller könsroller. Fortfarande idag så är tjejer och killar ganska olika till personligheten generaliserar men mer lika varann än de var förr i tiden. För att könsrollerna mattas av.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-09-08 19:45:00
|
Elisabeth |
Kvinnligt,manligt,mänskligt och våra roller i samhället,jämställt och rättvisa.Som jag ser det Anna Li,för att Din dotter ska kunna vara med och naturligtvis leka med pojkarna om alla vill,måste dom vuxna vara mer vaksamma och mer deltagande så att det inte blir fel man måste lära pojkar och flickor att "leka" så beter sig en snäll pojke och flicka och så gör en dum pojke och flicka.Det är inte bra att lämna dom ensamma,man bör ha ett vakande öga och öra på dom
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-09-08 19:53:00
|
Elisabeth |
forts. klarar inte personalen av det extra arbetet får var och en leka för sig.Det uppstår så många olika situationer i livet och det är något man måste ha fått information om redan som liten.Det är ingen bra ide "att endast följa djungelns regler" och --låt gå--- principen ,det ordnar sig,det gör inget m.m.då får dom det dåligt förspänt för sig.Därav många tvister som vuxna.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-09-08 20:03:00
|
Björn |
svar 6: Hur vet du att ALLT är könsroller? Jag säger inte att du har fel, utan jag bara anar att här kanske du kan hänvisa till någon forskning jag inte har sett. Biologer tvistar och jag vet inte alls hur det är. Hänvisa gärna till källan, så kan en gammal gåta lösas!
|
|