Jag är närvarande!

Inlägg #1: Postat: 2004-09-08 08:29:00
Sandra Gustafsson
Vem har pratat om curlingföräldrar och snöstormar?
Det jag ville visa var att även det lilla kan bli väldigt stort ur ett barns perspektiv. Att en vuxen, och i det här fallet en förälder, tar sig tiden när det går och bara "är" med barnet. Det behöver inte alltig göras så mycket saker, spendera tid på ett värdefullt sätt istället - det mår alla bra av - även om det må vara i en snöstorm.
Sandra
Inlägg #2: Postat: 2004-09-08 08:32:00
Mustig och saftig oljekung
Den där Maria skriver maria för att hon är sexuellt undergiven. Det är bra. Det uppskattas. Annars fanns där inget att uppskatta.
Inlägg #3: Postat: 2004-09-08 08:33:00
Horatius till Sandra Gustafsson
Passa dig väldigt noga med din personförföljelse här på Sourze!!!
Inlägg #4: Postat: 2004-09-08 08:43:00
Sandra Gustafsson
Horatius, vad menar du med "personförföljelse"?
Sandra
Inlägg #5: Postat: 2004-09-08 08:44:00
Sandra GUstafsson
Återigen:curlingförälder-debatten har jag avstått ifrån, då jag inte anser mig tillhöra denna skara. Att heja på fotboll och gå promenader kan väl knappast höra dit.
Jag älskar mina barn och det visar jag dom ofta, MEN de får själva ställa in sin tallrik i diskmaskinen, lägga sin smutstvätt i tvättkorgen, packa sin skolväska och bära...behöver jag fortsätta?
Jag tror att barn idag behöver känna ansvar, att de är delaktiga.
Det är människor vi talar om här.
Sandra
Inlägg #6: Postat: 2004-09-08 11:48:00
Horatius till Sandra Gustafsson
När jag bodde hemma la jag tallriken i tvättkorgen och smutstvätten i diskmaskinen. Behöver jag fortsätta? Jag tror att barn även i dag behöver leva fan när de bor hemma - annars gör de det senare - precis som du, Sandra, och den där Maria. Hade ni bråkat som barn hade ni inte jävlats med mig nu!!!
Inlägg #7: Postat: 2004-09-08 14:43:00
Sandra Gustafsson
Då skulle du varit här igår morse & sett äldste sonen leva faan - jag lovar , de gör det med!
Blev tallriken ren i tvättmaskinen?
Sandra
Inlägg #8: Postat: 2004-09-08 14:47:00
Horatius
Den blev ren. Sönder gick den också. - Levde han fan? Själv lekte jag att jag var Gud när jag var liten. Jag hade storhetsvansinne redand då.
Laddar...