|
Inlägg #1: Postat: 2004-09-06 12:50:00
|
|
*KY* |
Det var det tänkta budskapet min tolkning just att kärlek varsamhetomsorg osv som jag skriver----- HÖR SAMMAN!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-09-06 12:52:00
|
|
*KY* |
För mig är sexualiteten ett av de finaste och heligaste uttrycken att visa kärlek mellan de älskande. Sen vet jag förstås självklart om att det finns många slags kärlek. Goes without saying!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-09-06 13:04:00
|
|
Emma |
Jag tror du är ute på grumligt vatten Herr KY! Låt mig få leda dig rätt igen med hjälp av bibeln. Börja med att läs Korinthierbrevet 1:13
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-09-06 13:05:00
|
|
Emma |
Är du kristen? Är du frälst? Eller har du skapat en egen tro?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-09-06 13:12:00
|
|
*KY* |
Hej Emma! Jag har läst Bibeln i 55 år. Människans frihet, som jag illustrerar med psalm 289, är långt viktigare än BOKSTAVSTOLKNING från Bibeln och farligsekt-fundamentalism mm.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-09-06 13:24:00
|
|
Emma |
Du kan läsa Bibeln tills du blir gråhårig och ändå INTE finna Gud! 55 år bortkastad tid säger jag.. Om du nu inte upptäckt Guds frälsningsplan för dig. Är du rädd att han kommer förändra dig?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-09-06 13:32:00
|
|
*KY* |
Bästa Emma! Jag känner inte dig; du känner inte mig. Ingen människa i världen bör "recensera" andras andliga "status" på internet. Vad vi kan göra är att diskutera tolkningar av livsfrågor, tolkningar av Den Heliga Skrift. Allt annat bör man undvika. Som präst uttalar jag mig inte exakt individuellt om andras själar offentligt.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-09-06 13:34:00
|
|
*KY* |
Om jag ändå skulle säga något personligt - Du frågar ju - kan jag säga att jag och Vår Herre har de bästa av relationer. Vi har en gemensam frid i vår insikt om vad det är att vara människa; vad det är att vara Guds Barn.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-09-06 13:35:00
|
|
Emma |
Du verkar använda Bibeln för att uppnå dina högst personliga mål helt UTAN Gud! Det är förkastligt... Det är därför jag går på dig på detta sättet!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-09-06 13:37:00
|
|
*KY* |
Bästa Emma! Många års prästarbete har lärt mig att man vet väldigt lite om andra människors själar. Jag skulle vilja be Dig att inte så "kategoriskt" recensera just andras själar. Och Du, en liten nyhet som GUD har berättat för mig. Han har skapat oss alla olika...med avsikt!
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-09-06 13:52:00
|
|
Emma |
Det är så enkelt att bli präst i svenska kyrkan utan att ens vara kristen eller tro att Gud ens existerar. Så vem tjänar en präst i svenska kyrkan? Svaret är inte alltid lika självklart.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-09-06 14:20:00
|
|
*KY* |
Stopp och belägg, Emma! Ditt påstående om hur det skulle vara att bli präst i Svenska Kyrkan är kvalificerat nonsens. Dessutom bör man inte förtala sin medmänniskor. Så hårt jobb som det är att bli präst och förbli präst, kan knappast vara det utan Guds Kallelse och Guds Kraft! Vem är Du föresten, som har så världsvan kompetens?
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-09-06 14:29:00
|
|
Emma |
Din tro och ditt "budskap" är ifrågasatt. Jag tror jag har mina aningar vart du vill komma med det du skrev "Han har skapat oss alla olika...med avsikt!", kombinerat med det du skrev innan "För mig är sexualiteten ett av de finaste och heligaste uttrycken att visa kärlek mellan de älskande.". Jobbar du för homorörelsen? Är det hemskt att jag skriver detta? Men det är detta jag känner inom mig nu. Är det detta du får uppleva om och om igen överallt du vänder dig om, att du känner dig jagad?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-09-06 14:29:00
|
|
Emma |
Jag ska be för dig att den helige Ande kommer över dig och visar dig Bibeln, så som den är skriven, ord för ord. Han kommer vara tuff mot dig om du trilskas.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-09-06 14:44:00
|
|
Subscriber |
Vad du behöver Emma är en frispråkig psykolog och avprogrammering från den fundamentalistiska kyrklighet vi sett alldeles för mycket av i Knutby. Du behöver mental av-programmering, för du verkar hjärntvättad!
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-09-06 14:47:00
|
|
Emma |
Hjärntvättad av Gud då, för jag är varken med i någon kyrka eller församling. Subscriber KY, eller e du hans nära vän?
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-09-06 15:05:00
|
|
*KY* |
Till Emma: vad är ditt ärende med dina inlägg? Precisera gärna. Mitt ärende, kort sagt: att förespråka respekt för medmänniskan, påtala människans stora frihet, hylla kärleken och ett av dess vackraste uttryck: den varsamma sexualiteten.
Kärleken sexualiten - den stora och Heliga GudaGåvan.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-09-07 18:32:00
|
|
Henrik |
"Subscriber KY, eller e du hans nära vän?" Vem är det som känner sig jagad här egentligen, Emma?
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2004-09-08 10:09:00
|
|
Wiking |
Allas vår medmänniska trudelutten Emma ,,,Alla kämpar för sitt liv dysterkvistar och muntergökar ,att vilja utge sig för att vara något-någon i andras ögon,eller bedriva underliggande hot av varierande kraft och slag är ett försök.Emma är kanske olyckligt kär i någon--ot,så då är det bara att hämnas på oskylldiga systemet och därefter leva i förlåtelsen systemet rörelsen.
|
| |