Inlägg #1: Postat: 2004-09-06 06:42:00
|
Per W |
Folkomröstningar är inget folkstyre. De är dessutom enligt lagen endast rådgivande. Vi har en riksdag, som borde våga ta beslut någon gång.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-09-06 09:53:00
|
henrik eriksson |
Håller med Per! Dessutom är det nog så att det inte skulle krävas en folkomrästning för EU:s nya grundlag, det skulle krävas en för varje artikel. Och det är en omöjlighet. Dessutom står det bortom alla tvivel att Eu behöver en mer genomarbetad och sammanhållen grundlag. De som vill ha en omröstning vill troligen bara obstruera EU arbetet.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-09-06 12:59:00
|
Yohannis Petersson |
Jag håller till 90 procent med Henrik Eriksson, i hans analys.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-09-07 16:12:00
|
Joakim Larsson |
Folkomröstningar är givetvis folkstyre. Allt annat är bara ett försök att blanda bort korten.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-09-08 01:35:00
|
Anders |
Per W och Yohannis. Är ni extremnyliberalister? Varför har ni närmast religiös optimistisk övertro på EU sammarbetet? Att etablerade politiker har det förstår jag lätt med tanke på de lukurativa och spännande tjänster det kan erbjuda för dem.. Sverige är ju för litet för dem politikerna.. Men varför ni??
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-09-08 01:41:00
|
Anders |
Jag kan förstå att t ex Italienarna tycker EU är jättebra för dem. de har ju nyval var 6 månad och en otrolig korruption bland sina egna politiker. Dvs deras förtroende för deras egna politiska system är lika med noll, de har ju allt att tjäna. Men hur kan svenskar som ni tycka EU är bra?? Är ni hjärntvättade?
|
|