|
Inlägg #1: Postat: 2004-09-03 11:36:00
|
|
Lina |
Jo, men om alla deltog på exakt samma villkor från början skulle inte problemet finnas, eller hur? Vita män har alltid blivit positivt särbehandlade. Vad är ditt alternativ till kvotering? Eller tycker du att alla har exakt samma villkor?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-09-03 13:28:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Bra och rykande aktuell artikel.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-09-03 13:48:00
|
|
Lisa |
Otroligt okunningt inlägg, du borde läsa på lite mer innan du uttalar dig. Kvotering och positiv särbehandling är INTE samma sak ! Kvotering är förbjudet i Sverige och EU enligt lag, däremot tillåts positiv särbehandlig. Att man får tilllämpa positv särbhandling betyder dock inte att man MÅSTE göra det!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-09-03 13:55:00
|
|
M.K. |
"Positiv särbehandling" är förövrigt ett skrämmande exempel på socialdemokratiskt nyspråk, som att försöka äta en kaka och sen ge bort den. Jag vill inte ta emot den.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-09-04 11:46:00
|
|
Michael Ståhlberg |
en medveten svaghet i texten: george bush framställs som mer konsekvent än undertecknad, i och med att han inte vill ge engelska språket positiv särbehandling. men ett språk är dock en annan sak än
en individ.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-09-04 15:06:00
|
|
Anna |
Bra betyg har du fått, skulle vara underligt om Sourze inte tog med denna artikel i papperstidningen.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-09-04 20:11:00
|
|
Alf Carlsson |
"Positiv särbehandling" - en omöjlig konstruktion. Vi har ett privilegiesamhälle och svågerpolitik och vi har "feminism" som fokuserar BORT från de verkliga motsättningarna. En liten grupp blir allt rikare och en stor grupp allt fattigare. Allt annat är bara konstruerat meningslöst politiskt skitsnack.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-09-04 20:15:00
|
|
Jon Hallqvist |
Klart det skall få finnas normer för hur man anställer folk et.c Kvoteringar är inte bra för företag. Å andra sidan så skall det fan inte heller vara ett krav att jobba. Låt folk bestämma själv helt enkelt.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-09-05 18:51:00
|
|
Anna Drangel |
Du skriver: "För att öka antalet kvinnliga poliser har vi lägre krav på kvinnliga aspiranter än manliga." Vilka är då de lägre krav mer än de fysiska? Det går att bli en otroligt bra polis utan att vara ett muskelpaket. Jag är säker på att det behövs fler kvinnliga poliser. Jag är också säker på att det finns många situationer där en kvinnlig polis närvaro kan vara verkligen befogad om inte t o m fördelaktig.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-09-06 00:02:00
|
|
Gudrun, puttefnask |
Äntligen någon som för min talan! Jag är visserligen bara en och tio lång men jag har alltid velat bli polis. Just nu jobbar jag som fnask för att försörja mig, men om det fanns en möjlighet för mig att bli polis så grep jag den direkt. Min hallick Putte säger att han tror jag hade klarat av de flesta situationer som kan tänkas uppstå.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-09-06 07:37:00
|
|
Per W |
Hur kommer vi åt den negativa särbehandlingen idag t.ex när invandrare med förnamn som "Muhammed" ratas med en gång medans t ex "Lasse" med likvärdiga kvalifikationer genst får anställningsinervju ? avslöjande artikel i DN dag.
|
| |