Inlägg #21: Postat: 2004-09-03 14:15:00
|
Jan Schmidt, forts. |
Eller kan det möjligen vara så att kapitalismen har brister som gör att den inte ÄR det pefekta samhällssystemet? Kan det möjligen vara så att kapitalismen inte ÄR vägen till lycka för alla, som man har fått oss att tro? Gud hjälpe oss, vad gör vi då?!?
|
|
Inlägg #22: Postat: 2004-09-03 14:21:00
|
Jan Schmidt, P S |
För att inte bli beskylld för att "fega ur" debatten det har jag blivit förut, nämligen, vill jag bara påpeka att nu lämnar jag den här och andra trådar över veckoslutet, så får vi se om det hinner hända något kul till på måndag...
|
|
Inlägg #23: Postat: 2004-09-03 14:45:00
|
Anders |
Borgarna och sossarna suger hårt.. samma skrot och korn. De håller varandra bakom ryggen, de fikar med varandra, de är goda vänner bakom kulisserna, punkt slut! När kan vi få lite riktig förnyelse i politiken?
|
|
Inlägg #24: Postat: 2004-09-03 15:05:00
|
Reagan |
Anders har så rätt. Vi behöver nya fristående partier. Min högsta önskan är att hagströmers junilistan skall bli ett riksdagsparti.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2004-09-03 18:43:00
|
Kent Katt |
Förutom Kent Katt finns här en klartänkt person med briljant intellekt och hans namn är Jan Schmidt. Den där Inferno får ju bytorgets byfåne som står och spelar på läppen att framstå som genialisk vid en jämförelse.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2004-09-03 18:46:00
|
Bondmoran, mor till Kent Katt |
Jag har en bondgård där jag håller på att framavla nya politekerbroilers, och dessa lär bli de värsta hittills, jag bara varnar er! Om ni inte har retat er nog på Lars Leijonborgs mesproppsutseende och lismande inställsamhet så har jag något mycket värre på gång!
|
|
Inlägg #27: Postat: 2004-09-03 18:53:00
|
Kent Katt som alltid har rätt |
Jan Schmidt har rätt när han säger att Ryssland är ett kapitalsitsvinland nu. Jag säger inte att det var bättre när det var kommunisktiskt, men hur bra är det nu? Jo, det är lika bra som i USA - det är ett slags USA - gatubarn, prostitution, knark o.s.v. Att det kunde gå så illa när kapitalsim infördes?
|
|
Inlägg #28: Postat: 2004-09-03 18:57:00
|
Kent Katt |
Så här ligger det till: sämst är islamism och kommunism - men det betyder inte att renodlad kapitalism är det enda rätta. Bara den förståndshandikappade läs Inferno m.fl. kan påstå det. Någon slags diktatur med mig - Kent Katt - i toppen är vad som behövs. Och då blir det nackskott vad gäller Inferno. Dumskallar kommer ej att tolereras! Jag har med andra ord ingen fördragsamhet med politiska idioter. De skall väck. Utrotas.
|
|
Inlägg #29: Postat: 2004-09-03 19:02:00
|
Kent Katt |
Själv gillar jag din röv, Regina. Perfekt. Tack för dina vänliga ord!
|
|
Inlägg #30: Postat: 2004-09-05 18:57:00
|
Henrik Eriksson |
Jan Schmidt är historiskt obildad om han påstår att sovjet hade ett fungerande rättssystem. Slå upp moskvarättegångarna i någon lämplig historiebok och följ sen sovjets/rysslands rättshistoria fråmåt.
|
|
Inlägg #31: Postat: 2004-09-07 07:48:00
|
Jan Schmidt till Henrik Eriksson |
Nä du, gubbe lilla, den går inte! Jag har INTE påstått att Sovjet hade ett fungerande rättssystem - som alla högerspöken tar du till lögner när du inte har några vettiga argument!
|
|