|
Inlägg #21: Postat: 2004-09-03 16:16:00
|
|
Christoffer Persson |
Jag kommer ihåg kampen för att låta flashback vara vid liv www.flashback.se när regeringen försökte stänga ner den, mest på grund av att de tillät folk med "fel" åsikter att visa uttrycka dem är, särskilt nazister. Dock kan jag inte direkt säga att jag sympatiserar med flashback eller dess användare, men att försöka dölja dessa åsikter på det sättet tycker jag är något skrämmande.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2004-09-03 16:18:00
|
|
Christoffer Persson |
Och här är en ytterligare sak som är intressant, företagen gör som sagt inget direkt för att förhindra informationsflödet, utan närmast tvärt om. Detta på grund av vad jag antar är att de har ett vinstintresse vid att folk köper snabbare uppkopplingar eller bättre tv-apparater, eller att de inte har något direkt att tjäna på att förhindra det. Politiskt ideologi och företags vinstintresse går sällan ihop.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2004-09-04 00:01:00
|
|
Jon Hallqvist |
Regeringen i Sverige och resten av västvärlden styrs idag av företagen med sina produkter. Kan nån tala om för mig varför inte Wallenbergarna blivit av med sina privilegier i riksdagsvalen?
Naivt att tro på systemet...
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2004-09-04 00:36:00
|
|
Christoffer Persson |
Anser inte att alla företag är av samma art, utan att de påverkas av de som ägs och styr företagen.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2004-09-05 03:22:00
|
|
M.K. |
Företag är rätt förutsägbara, bovarna är snarast politikerna som låter systemet formas om efter smala intressen med stor makt. Tror man företag är onda har man inte annat än sugit i sig vänsterpropagandan. Jon, jag gillar psykedelia precis som du, men i lagom mängder. Vad jag ser hos många av mina vänner med samma intressen är just rädslan för företagen, men den är bara ett resultat av propaganda från andra nischade intressen. Frihet sträcker sig åt alla håll, inte bara till flummarna.
|
| |