Så får man pappa att vara hemma

Inlägg #1: Postat: 2004-09-02 18:10:00
Tommie Nygren
Nej, den måste bara vara individuell om man inte bor tillsammans, mitt förslag gäller givetvis bara om man delar på mamma och pappa-ledighet på något i verkligheten grundat sätt. Sammanslagning av ekonomi är det inte och varför kvinnan skulle bli mer beroende av mannen än idag kan jag inte se.
Inlägg #2: Postat: 2004-09-03 11:14:00
Elisabeth orginalet
Hela livet består i att ge och ta till och åt varandra,men att någon individs arbete ska vara gratis är ju inte förenligt med samarbets tanken två partner emellan, att sedan kalla arbetsuppgifter i hemmet för improduktiva och inte lönsamma och ska vara gratis och en privat sak är för mig fel .Dagens system är ju uppbyggt för handel där pengar ingår.
Inlägg #3: Postat: 2004-09-05 12:29:00
Tommie Nygren
Men det är inget jag skriver om. Mitt förslag baseras i det system vi har idag, det säger inget om att det systemet är bäst jämfört med andra godtyckliga system. Jag förstår heller inte varför mitt helt rättvisa "spelar ingen roll vem som är hemma för ekonomin"-förslag skulle leda till att kvinnan skulle bli mer beroende av mannen än hon är idag. Poängen var att lösa den icke-fråga som "pappor tar inte ut föräldraledighet" är.
Inlägg #4: Postat: 2004-09-05 17:46:00
Tommie Nygren originalet
Sluta lägga ord i min mun, tack.
Inlägg #5: Postat: 2004-09-05 21:46:00
Tommie Nygren
Jag har inte skrivit det som står ovan. Det har någon annan skrivit. Alltså det under originalet
Laddar...