So long sister

Inlägg #1: Postat: 2004-09-02 19:35:00
Sandra
En hemsk historia. Har själv ångest för en sak som inte går att göra ogjord. Vad gör man då? Just det, ingenting. Det enda man kan göra är att må dåligt, och det gör ju inte saken bättre....
Inlägg #2: Postat: 2004-09-02 20:43:00
sten
Jag får inte intrycket att du har någon skuld, annat än vad alla har när någon närstående dör. Visst har man kunnat göra ngt bättre, eller inte. Du gjorde nog vad du kunde med de förutsättningar och hur nära ni syod varann. Ha inget dåluigt samvete!
Inlägg #3: Postat: 2004-09-02 22:03:00
Anna Bystedt
Mkt gripande historia. Det gör du helt rätt i, skriv av dig. Bara skriv och prata. Det hjälper. Jag lovar. Ut med det bara. Du är inte ensam. Du har ingen skuld. Hon gjorde sitt val. Nu gör du ditt. Ta lärdom och lev ditt liv. Det är du värd.Fin text.
Inlägg #4: Postat: 2004-09-03 00:21:00
Anna Li
Mkt välskriven text. Bra nyanserad. Förstår att du har ågren. Samtidigt förstår jag precis känslan av "inte en människa till som behöver mig".
Inlägg #5: Postat: 2004-09-03 18:49:00
Sunny
Du träffade mig rätt i hjärtat! Jag o mina systrar möttes för första gången för några år sedan o det är ett mycket känsligt läge . Fosterhem,barnhem o adoptioner: Hel o halv syskon som alla växt upp ensamma. Vi får trampa så försilktigt för en del av oss är så trasiga att det inte behövs mycket innan allting rasar.Viktigt: Vi liksom du har ingen del i hur livet blev o har ingen skuld där föräldrarna missat.
Inlägg #6: Postat: 2004-09-04 00:31:00
Jon Hallqvist
...hoppas bara vi nån gång kan se människor där de verkligen är och inte där det känns bekvämt att se dem. Jag sörjer med dig, men främst av allt med henne. Du gjorde inge
Laddar...