|
Inlägg #1: Postat: 2004-09-01 12:55:00
|
|
Inger |
Varför inte använda preventivmedel istället, om man nu ska börja bråka om vem som ska göra vem och gärna föda det också... Dessutom, varför gå emot naturen? Kvinnans kropp får ha sin tid att läka och en nyfödd, som dessutom har sitt språk före det verbala, kommer aldrig att börja söka föda hos en man! Mannens bröstvårtor ÄR inte intressanta.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-09-01 12:55:00
|
|
Inger |
Varför idiotskapa ett dödfött system? Låt mannen finnas med hela tiden - mannen präglas till henne via barnet!. Det kommer en dag då pappan kommer att betyda alltmer för barnet...
Vad jag förstår diskuterar du för en "jämställdhet" som inte baserar sig på barnets - den nyföddes - behov.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-09-01 13:36:00
|
|
Tommie Nygren |
Jag diskuterar ingenting av det du pratar om. Jag pratade om det faktum att man anser att män tar ut för lite pappaledighet och att man därför vill lagstifta för att tvinga dem. Istället för att tvinga vill jag göra det till ett val. All annan diskussion är givetvis intressant men har inget med det jag skrev att göra eller vad jag tycker om när vem ska vara hemma för den delen. Tror inte det händer ofta heller att pappa är hemma när barnet ammar.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-09-01 13:36:00
|
|
Tommie Nygren |
Man kan se det så här: jag bråkar inte. Det är någon annan som bråkar om detta och jag löste just deras problem. Nu kan de bråka vidare om nåt annat om de så önskar.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-09-01 14:40:00
|
|
Inger |
Tommie, det handlar, som sagt, inte bara om amning... Det var DET jag ville ta upp; frågor som MAN glider undan! Allt är heller inte pengar och går heller inte att lösa med dem.
Nej, du bråkade inte ;- och jag tyckte heller inte att man ska bråka när man sätter barn till världen...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-09-01 14:43:00
|
|
Inger |
Och då kan du själv se det orimliga i "bråket", eller?
Vet inte om du vet att C-kvinnorna har redan ett förslag på att ge barnfamiljer 70.000/år?
tror jag summan är och det brutto då det är pensionspoäng på. Men det kan ju t ex inte en ensamstående leva på, även om den skattefria transeferingen hålls igång. Även fp har tt "bonussystem", som de vill införa om pappan stannar hemma.
Om det vore en naturlig sak för pappan, hade man haft löst "problemet" ? för längesen...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-09-03 11:33:00
|
|
Elisabeth |
Somliga män har fått för sig att kvinnor inte kan bättremerän att vara"inne".det är ingen skillnad på kvinnor och män.Om mannen är uppriktig,hederlig och i verklig nätvaro är det lika mellan man och kvinna,dessutom är nappflaskan utomordentlig.Omfamnande armar och en ärlig famn samt ett snällt sinnelag betyder mycket för en liten människas trygghet och tilllit.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-09-03 12:44:00
|
|
Inger |
Det är en jävla stor skillnad på män och kvinnor; anatomiskt, fysioneurologiskt, mediciinskt. Och vi har inte en förlängd barndom för nothing. Dock är båda könen, kvinnan och mannen, vårdaren v i k t i g a för barnet, som inte befinner sig i EN statisk fas livet igenom för att till slut bli s k vuxen.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-09-03 12:45:00
|
|
Inger |
En sak vet jag: "Djurens vänner" skulle inte tillåta att vi behandlade våra husdjur hur som helst och första regeln är att inte ta ungen från modern... ALLT har sin tid, min vän. Även bananen ska skalas rätt för att det smaka gott.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-09-03 13:00:00
|
|
Elisabeth |
Det finns bra och mindre bra män,men som du förstår,talar jag endast för de exemplariskt goda männen.Jag vidhåller att för mig är det iningen skillnad mellan man och kvinna.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-09-03 13:06:00
|
|
Elisabeth |
Hur många Djurpappor tar hand om sina ungar.Det är mestadels en moders uppgift.Djur och människor är inte alltid mätbara,kanske när det gäller dom imkapabla indiverna i samhället
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-09-03 13:08:00
|
|
Elisabeth |
Ta ungen ifrån modern,alla adopterade barn da,och deras gråtande mödrar.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-09-03 14:23:00
|
|
Inger |
Elisabeth: Helt rätt, man kan inte jämföra människor och djur hur som helst. Dock, med våra 10 miljarder nervtrådar ställs det högre krav med tanke på även våra möjligheterna. Människan är unik för SIN art och varje ekosystem är unikt.
Och du: Det finns odrägliga, svekfulla och usla mödrar! Och det finns en moder bakom varje usel man...
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-09-03 14:23:00
|
|
Inger |
I svar 12 begriper jag inte vad du vill ha sagt.
|
| |