Be om ursäkt AIK!

Inlägg #1: Postat: 2004-08-31 14:49:00
Torchy
Nja, själv gav jag lågt betyg eftersom jag tyckte Sten till skillnad från i flertalet andra fall var ute och cyklade lite i artikeln. Jag tyckte straffet var korrekt utdömt, eftersläng skallning loska bör resultera i ett mycket kännbart disciplinärt straff, särskilt då Dede är återfallsförbrytare i denna typ av fall. På en fotbollsplan måste man kunna kontrollera sig, det gäller i alla ligor och samma typ av straff skulle nog antagligen ha utdömts i många andra ligor.
Inlägg #2: Postat: 2004-08-31 14:54:00
Torchy
Att polisanmälan är en publicitetsgrej håller nog de flesta med om, men att uppmana AIK att gå ut offentligt och be om ursäkt, samt hävda att alla spelarna var lika goda kålsupare är verklighetsfrånvänt. Så var nämligen inte fallet denna gång. Matchen är spelad, spelaren har fått sitt straff - för AIK är det hela garanterat uttagerat.
Inlägg #3: Postat: 2004-08-31 17:50:00
sten
Skallningen var ingen skallning, beröringen med foten ingen fällning."Men du filmade" frågade journalisten Bekele. "Inte mer än Dede", flinade han. Detsamma gällde Stefan I.Domen är överklagad och inte överspelad.Men visst måste lirarna diciplinera sig
Inlägg #4: Postat: 2004-08-31 17:53:00
sten
Du har rätt Thomas, Sourze har tydligen inte nått fram till Kalmarborna
Inlägg #5: Postat: 2004-08-31 19:48:00
Torchy
Till och med Barometern, Kalmars egen tidning tillkännager att skallningen ägde rum, såsom även efterslängen.. TV visade också rätt bra bilder på det hela. Odiskutabelt! Visst filmade Kibebe en del, men det gör alla spelare i det läget definitivt inklusive Dede.
Inlägg #6: Postat: 2004-08-31 19:51:00
Torchy
Det är ingen skillnad om Dede skallade av Ishizakis näsben eller orsakade ett rött märke. Intentionen var där och då finns ingen ursäkt i världen. Jag är för övrigt inget AIK-fan. Dock ett fan av fotbollen.
Inlägg #7: Postat: 2004-08-31 20:54:00
sten
Liksom jag. Dede får väl lära sig samma bestraffningar som de svenska praktiserar men i samband med tacklingar, hörnor etc
Inlägg #8: Postat: 2004-08-31 21:26:00
Torchy
Tjuvknep vid hörnor, frisparkar, etc. är svåra för domarna att se, men det är oftast inte så allvarliga saker. Bara för att världens hårdaste man Vinnie Jones tog skamgrepp så innebär det inte att det är vanligt i allsvenskan. En spelare som beter sig på det sättet vet att han riskerar motsvarande behandling själv.. ; Dessutom tror jag nog att Dede vet hur fotboll fungerar i praktiken. Han behöver bara lite anger management-träning.
Laddar...