Kungen, sluta representera mig!

Inlägg #1: Postat: 2004-08-31 11:36:00
Alf Carlsson
Ibland försöker men ge vår färglöse pajas lite glamour och i samband med Kejsare J-O Waldners fantastiska OS-insats, så skänktes J-O:s matchtröja inför TV-kamerorna i studio Zorba till kungen, som valde att avstå. Herr K:s känsla för takt och ton klarar inte ens det enklaste framträdande om inte manuset är stenhårt uppstyrt.
Inlägg #2: Postat: 2004-08-31 11:39:00
Alf Carlsson
Mitt argument är därför att han är FÖR kass och att han inte alls ger den goodwill som alla tror. Jag tror snarare att man undrar över hur svenskarna kan vara så korkade att man låter farsen fortsätta.
Inlägg #3: Postat: 2004-08-31 11:58:00
Helen C Ohlsson
Eftersom han representerar Sverige så representerar han ju visst mig.
Intressant idé med kompetensprövning. Om vi någonsin finge veta vad som egentligen är hans jobb så kunde ju vi, som är hans uppdragsgivare Utvärdera hans arbete bedömma om han öht är kompetent uppgiften.
Så frågan kvarstår: kungahuset representerar Sverige men HUR BRA DÅ?
Inlägg #4: Postat: 2004-08-31 14:00:00
Thomas L. Aabo
Håhåjaja. Alf "vet" så mycket mer än alla andra. Gäsp!
Inlägg #5: Postat: 2004-08-31 15:50:00
Per W
Svar 2: Visst Alf, det är pinsamt. Men tog han inte emot tröjan efter att ha försäkrat sig om att den inte var svettig?
Inlägg #6: Postat: 2004-08-31 22:13:00
Alf Carlsson
5>Nej. Skulle Calle tagit emot gåvan, så hade det varit den store Kejsarens J-O gåva till den lille svenske Kungen Calle, dærfør blir detta omøjligt, att jæmføra med nær Calle delar ur Nobelpris. Detta delas ut "uppifrån" till undersåtarna och tænk att ha en nobelpristagare till undersåte...
Inlägg #7: Postat: 2004-09-01 19:16:00
Anton L
Besvärat skruvade CG diskret på sig varenda gång Peter Jihde tjatade om att J-O var kung. Den aktuella intervjun bjöd annars på den mest avslappnade CG jag sett på länge. Fast det är klart, det var ju TV-sporten. Inga kluriga frågor att rädas. Fast plötsligt kuppade den där Jihde och plockade fram en svettig tröja!
Inlägg #8: Postat: 2004-09-08 11:47:00
Alf Carlsson
7>En OS-svettig tröja borde rimligen betinga ett högre värde; "Det var i denna tröja han spöade Ma Ling och skakade om hela kejsardömmet" för att bana väg åt Svea rikes Kung inför framtida statsbesök.... Med denna tröja kommer alla dörrar att stå vidöppna, med denna tröja kommer värdfolket att stå framåtböjda i ödmjukhet inför det stora från lilleputtlandet Sverige.
Laddar...