Kungen, sluta representera mig!

Inlägg #1: Postat: 2004-08-31 12:00:00
Helen C Ohlsson
Just den där typen av inlägg för folk ofta under pseudonym. Och personanagrepp.
Pseudonym är inte, i mina ögon, inte någon bra grund för en djupare diskussion. Det har du just exemplifierat genom att göra detta fåniga inlägg.
Inlägg #2: Postat: 2004-08-31 12:43:00
Torchy
Inlägget var raljerande - inte fånigt. Dessutom var det helt relevant, eftersom du påstår dig endast vilja debattera med icke-anonyma människor. Förresten, lite food for thought: Det finns människor som debatterat här på Sourze under samma pseudonym i åtskilliga år, medan du skrivit något i stil med 5 artiklar.. Vem är det som är anonym egentligen?
Inlägg #3: Postat: 2004-08-31 12:44:00
Torchy
Personangrepp tycker jag egentligen inte att någon bör utsättas för, men genom din arroganta inställning och dina undanflykter från debatt öppnar du dig för dem på ett beundransvärt sätt.
Inlägg #4: Postat: 2004-08-31 13:43:00
Helen C Ohlsson
Jag skiter fullständigt i sådan där positionering som t ex: "jag har varit här i x antal år" eller "skrivit x antal fler artiklar än du.
Det enda intressanta är det man faktiskt säger och att man kan stå för det, anser jag.

Många på nätet använder pseudonym för att slippa ta ansvar för det de säger. Är vid det här laget ganska trött på er som gör påhopp när ni kan gömma er.
Inlägg #5: Postat: 2004-08-31 13:44:00
Helen C Ohlsson
Det här verkar engagera dig. Varför inte starta en egen debatt om det istället? Eller kommentera den ursprunliga artikeln?
Inlägg #6: Postat: 2004-08-31 14:10:00
Biff
Att skriva under pseudonym kan dock få bort vissa fördommar som namnet kan skapa, tex genom nationalitet, ålder, samhällsklass eller kön. Men visst är det irriterande när en signatur "A" häver ur sig att författaren är "dumm i huvvet".
Inlägg #7: Postat: 2004-08-31 14:11:00
Torchy
Jag har inte varit här så länge, så det var ingen positionering från min sida. Du hävdar att man ska "stå för" det man skriver. Skulle Sourze vara ett forum där detta krävdes så skulle forumet självdö. De med åsikter som innebär personliga risker om de blev kända skulle därigenom ej kunna yttra dem utan att löpa risk för repressalier. Sourze skulle bli ännu ett likriktat politiskt korrekt forum. Då tar jag hellre ett personangrepp eller två vilket hänt flertalet gånger.
Inlägg #8: Postat: 2004-08-31 14:16:00
Torchy
Jag ser ingen anledning att ta upp det hela till debatt, eftersom det för närvarande är som jag förespråkar. Så vitt jag kunnat erfara så tillhör du en mycket liten minoritet i detta fall och om du vill förändra detta så bör du ta upp det till debatt. Annars så är det bara att vänja dig vid inlägg från pseudonymer. Inlägg som kommer att stå oemotsagda om du inte besvarar dem..
Inlägg #9: Postat: 2004-08-31 14:18:00
Torchy
Vad gäller artikelns innehåll så har jag läst det 100 gånger förut och orkar inte engagera mig i en sådan debatt bryr mig inte tillräckligt mycket heller. Det dyker dessutom upp en större massmedial debatt kring kungahuset någon gång per 2-3 år, då de flesta journalister är republikaner. Din åsikt om pseudonymer var dock något nytt för mig...
Inlägg #10: Postat: 2004-08-31 14:23:00
Torchy
Biff: Relevant poäng. Pseudonymer ger personer möjlighet att debattera i inflammerade frågor som de kanske inte skulle kunna få debattera sakligt om annars t ex invandrare m avs på invandring. Innehållslösa angrepp från anonyma är för övrigt mycket enkla att skaka av sig och med ett minimum av retorisk finess så kan man komma ut som en vinnare ur det också. Själv skulle jag aldrig låta det störa mig.
Inlägg #11: Postat: 2004-08-31 14:53:00
MickeR
Helen: var konsekvent nu då. Sluta genast upp med att kommentera det jag eller någon annan under psedonym skriver. oj, nu var jag sådär raljant igen..
Inlägg #12: Postat: 2004-08-31 17:33:00
Hemlige Mike
Helen, du skriver på Sourze. På Sourze kommentar -avdelning accepteras signaturer/pseudonymer om du inte gillar det skriv någon annanstans.
Inlägg #13: Postat: 2004-08-31 19:00:00
Anita W
Vet inte om man kan säga att Helen C Ohlsson är exakt identifierbar? Jag fick 59 träffar på Helen Ohlsson på Gula Sidorna varav ingen med C i mitten. Så vem är inte anonym...?
Kung Kalle möjligvis :-
Laddar...