|
Inlägg #1: Postat: 2004-08-30 14:23:00
|
|
Cissi |
forts:
Jag är feminist men tycker att det är löjligt med objektifiering av människor. Jag stör mig också fruktansvärt mycket på t ex Cosmopolitan och just det du beskriver. Det blir så löjligt. Däremot så är det ju så att kvinnor slår underifrån, och jag vet inte om det ska kallas privilegium.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-08-30 14:24:00
|
|
Cissi |
Forts.Jämför med rasism, t ex svarta och vita i USA: det är ju mer upprörande ÄVEN om det är lika hemskt att höra en vit säga nedvärderande saker om en svart än tvärtom, och det är ju för att det är vita som är majoriteten. Nu säger inte jag att det är RÄTT, jag hoppas du förstår vad jag menar. Saker som kan tyckas lika är inte lika alla gånger.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-08-30 14:24:00
|
|
Cissi |
forts:För att sammanfatta: män och kvinnor är lika när det gäller sånt, men jag tror faktiskt inte att kvinnors objektifiering tas på allvar. och därmed inte anses lika hemsk... Och det är kanske där problemet ligger egentligen... För varför har kvinnor detta "privilegium"? Varför anses det inte lika hemskt?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-09-01 12:27:00
|
|
Öhh |
Va är det för sexistiskt med att tycka om det motsatta könets kropp?????????
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-09-07 13:20:00
|
|
Greg |
Cissi: Varför det inte anses som lika hemskt ? För att det finns gott om sådanna som du cissi, som anser att kvinnor slår underifrån och därmed gör det mer accepterat. Sluta upp med det tack, och se på det med samma allvar.
|
| |