En kvinnas privilegium

Inlägg #1: Postat: 2004-08-28 13:36:00
Peter
Malin är en av oss som vägrar att underkasta sig det påbjudna sättet att se på män, kvinnor och samhället.
Inlägg #2: Postat: 2004-08-28 17:42:00
Nartin
det stämmer inte MÅNA. för då skulle ju du vara poppis hos mig. och det är du ju inte direkt.
Inlägg #3: Postat: 2004-08-28 19:17:00
MÅNA
Man blir inte poppis av att klanka ner på kvinnor som försvarar män. Men av att klanka ner på kvinnor som KRITISERAR och ifrågasätter MÄN naturligtvis. Det trodde jag du fattade av dig självt, men inte... Malin är säkert glad för att vara en av er, vad händer den dag hon uttalar en åsikt som inte passar?
Inlägg #4: Postat: 2004-08-28 21:04:00
Peter
Att man har det gemensamt att man inte underkastar sig påbjudna åsikter betyder inte att man tycker likadant i övrigt.
Inlägg #5: Postat: 2004-08-29 04:39:00
Malin Michea
MÅNA>> Ja, det är ju väldigt troligt att någon skulle göra sig besväret att spotta ur sig artikel efter artikel med fejkade åsikter för att bli populär bland en massa främmande män hon aldrih träffat och aldrig kommer att träffa. Lysande slutledningsförmåga.
Inlägg #6: Postat: 2004-08-29 04:40:00
Malin Michea
forts. Bara för att jag riktar in mig på ett problem, betyder inte att jag skiter i andra. En skribent som oftast skriver om barnens rättigheter, exempelvis - är han/hon automatiskt en "vuxenhatare"?
Inlägg #7: Postat: 2004-08-29 04:43:00
Malin Michea
forts. Dessutom, när jag läser kommentarer av kvinnor som du, inser jag ännu mer hur rätt det är att "klanka ner på" en del kvinnor. Och då menar jag inte alla. Men vissa.
Inlägg #8: Postat: 2004-08-29 04:45:00
Malin Michea
forts. "Systertänkandet" sträcker sig visst inte särskilt långt när det kommer till kritan. Jag misstänker att åtminstone jag är exkluderad. Too bad. Ha det gott.
Inlägg #9: Postat: 2004-08-29 20:35:00
Björn
Kommentaren är faktiskt intressant: När män kritiserar feminismen försöker de bara försvara sina privilegier, och kan således inte tas på allvar. När kvinnor, t ex MM gör det försöker hon bara ragga killar. Genom den typen av misstänkliggöranden av alla andra åsikter än ens egna behöver argument aldrig bemötas. Intressant taktik Måna, men bara intressant för de redan frälsta.
Inlägg #10: Postat: 2004-08-29 22:07:00
Peter
En annan variant är att betrakta och benämna kvinnor, som kritiserar feminismen av det tokiga och fundamentalistiska slaget, som "sociala män".
Inlägg #11: Postat: 2004-08-30 15:11:00
D.E
Jeep...jag har varit i diskussioner med feminister, nynazister, kommunister och inbitna sossar...av alla dessa extremister är det faktiskt den första som har varit mest fundamentalistisk.
Inlägg #12: Postat: 2004-08-30 15:11:00
D.E
Visst det varit en slump och jag bara råkat fått lustiga representanter för de olika åsikterna. Men då man snubblar över vad vissa skriver här på sourze så verkar det ju varit representativt...
Inlägg #13: Postat: 2004-08-31 01:36:00
Biff
Björn och Peter, alla vet ju att feministertjejer är bittra tjugotreåriga studenter som blivit dumpade för två år sedan och inte fått kuk sedan dess, och numera är alldeles för torra för att lyckas få det också. Feministkillarna är spinkiga fjollor som hellre söker en till mamma än en flickvän. Eller varför inte feministkäringarna med Che Guevara som gammal flickidol, som för att inte svika honom och hans kommunistdrömmar anpassat dem till dagens populärpolitik. Det var alla parter i diskursen.
Inlägg #14: Postat: 2004-09-03 18:15:00
MÅNA
Av den enkla anledningen att man som kvinna måste vara idiot för att inte se de orättvisor som finns och sedan dessutom förtala dem som insett det. Får vi se ett försvar för talibaner nästa gång? De stackars krakarna...
Inlägg #15: Postat: 2004-09-06 12:53:00
D.E
Och vilka är de stora orättvisorna då? Ge mig exempel då Måna lilla så ska jag säga varför män INTE har det bättre..
Inlägg #16: Postat: 2004-09-10 23:48:00
PerB
Svar 14: Är orättvisorna enkelriktade och allmängiltiga? Är ALLA kvinnor orättvist behandlade och ALLA män priviligerade? Om inte, är det då förbjudet att påtala brister i feministers resonemang som ofta hävdar just detta?
Laddar...