|
Inlägg #1: Postat: 2004-08-28 12:53:00
|
|
Solen |
Exakt! Och det är vad MM totalt missar i varenda artikel. När samhället är jämställt kan män få kommentera kvinnorumpor igen. Som de gjort i tusentals år men fått hålla upp med offentligt ett par. STACKARS dem!!!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-08-28 13:43:00
|
|
Peter |
Män och kvinnor har uttalat sig om varandras företräden i alla tider, i de fora som funnits. Dock har aldrig något försökt att hävda att det är acceptabelt att göra det i syfte att nedvärdera och förklena. Förrän nu.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-08-28 14:01:00
|
|
Peter |
Malin visar att det som uppfattas som ett uttryck och bevis för männens förtryck av kvinnorna är ett ömsesidigt femomen, och protesterar mot de riktiga fallen av övertramp som t.ex mot Ranelid.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-08-28 14:08:00
|
|
Peter |
Tyvärr är samhällsanalysen idag blockerad av föreställningen om "patriarkatet", "könsmaktsordningen" etc. Vi har en sida som dominerar i massmedia, politiken och universiteten som hamrar in dessa budskap och vi har å andra sidan majoriteten av befolkningen som säger att:-Stopp nu, det stämmer inte.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-08-28 14:26:00
|
|
Peter |
Jag tror även att värdeladdade beskrivningar av män och kvinnor i de flesta fall inte alls uttrycker en förtryckande och nedvärderande attityd till män resp kvinnor. Däremot är det politiskt korrekt för kvinnor att uttala sig tämligen fritt medan det är politiskt inkorrekt att en man skulle göra det.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-08-28 17:55:00
|
|
Nartin |
hahaha Solen, är du säker på att du fattat det hela rätt? Hur länge pågår det här förbudet? när började det? Vem bestämmer att samhället blivit jämnställt? du? Du får nog försöka använda hjärnan istället för att rapa floskler, som du dessutom missuppfattat.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-08-28 17:57:00
|
|
Nartin |
dessutom minns jag inte vad jag gjorde för 1000 år sedan, men jag tror inte att jag kommenterade kvinnor. Om någon annan gjorde det, kan väl inte jag ställas till svars för.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-08-28 19:13:00
|
|
solen |
Idiot, läs innantill, det är inget förbud mot att kommentera tjejers rumpor, det är bara politiskt inkorrekt. Det är ju det artikeln för helvete handlar om! Och jag tycker det är ok att det inte är ok. Capice?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-08-29 14:51:00
|
|
Nartin |
tycker du det är OK om kvinnor bedömer killars rumpor?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-08-29 16:55:00
|
|
Malin Michea |
Vi kommer alltid att bedöma varandra, frågan är bara om vi ska få göra det högt eller i smyg.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-08-29 23:50:00
|
|
elin |
inte bara högt eller i smyg, utan också hur.jag reagerar inte när killar visar uppskattning för ens kropp eller andras.eller att tjejer gör det.det är inget dåligt,utan schysst och sexuellt.jag håller med dig,dock ej på denna punkt:
alltför ofta stöter man på män som är grova,kladdar och kommenterar efter eget behag helt utan respekt och glimten i ögatom man inte gillar det är man en hora.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-08-29 23:50:00
|
|
forts |
det är synd,det är känsligt läge och folk kan bära det med sig och ta vänliga stötar eller sexuella kommentarer som förnedrande därav.tror alltså inte att det handlar om ett hämndtänkande.
|
| |