"Ni stinker av sprit unge herr"

Inlägg #1: Postat: 2004-08-27 14:38:00
Helena
Jämför ungdomsfyllan i Sverige med t.ex. Danmark. Inte är det lika vanligt att se danska ungdomar ragla omkring och spy i gathörnen. Egentligen är det vår osunda alkoholkultur som är den stora boven och inte tillgängligheten!
Inlägg #2: Postat: 2004-08-27 20:09:00
Helena
Så förklaringen till att ungdomar i Danmark inte raglar omkring i samma utsträckning är att de har högre tolerans för alkohol? Ständig småfylla eh?
Inlägg #3: Postat: 2004-08-28 00:50:00
Lennart
Helena har rätt i varje stavelse.

Gers. Jag har jobbat på färjor.
Malmö - Kbh. många år. Vet att Du har fel.
Umgåsts med danskar i 50 år. i alla samhällsklasser. Dina påstående är fantasier.
Inlägg #4: Postat: 2004-08-29 00:07:00
Lennart
Gers.
Läs mitt " Fan själv i flaskan "
upptäcker Du att det inte är
glorifiering jag talar om.
Ren och skär sanning.
Inlägg #5: Postat: 2004-08-31 12:38:00
Stefan_B
Helena, din "övertygelse" väger väldigt lätt. Ska du hävda att Systembolagets existens förvärrat supandet i Sverige så får du allt hysta fram lite argument. Särskilt som du i nästa inlägg motsäger densamma genom att hävda att den riktiga boven är vår "osunda alkoholkultur".
Inlägg #6: Postat: 2004-09-02 20:13:00
Petter
Ryssland har inget systembolag eller knappt några regleringar alls beträffande alkohol. Ändå är de mer alkoholiserade än vad svenskarna är. Du förenklar verkligheten alldeles för mycket!

Idagsläget är ju tillgången till sprit istort sett fri och priserna de lägsta någonsin. Med ditt resonemang borde vi dricka mindre och mer sansat men verkligheten är precis tvärtom!
Laddar...