|
Inlägg #1: Postat: 2004-08-26 22:05:00
|
|
Johanna |
Jag säger inte att det är detta som hände, jag har ingen aning, men poängen är att du, Johannes, inte heller har det!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-08-27 02:03:00
|
|
Tommie Nygren |
Exakt. Det är som Tumba-målet då alla var oerhört upprörda och visste hur sjukt det var, trots att ingen förutom de åtalade och kvinnan varit där. Hon hade ringt en kompis och sagt att hon hade sex kåta syrianer hemma hos sig... hon släppte in dem dörren var låst då de kom förbi en gång till och hade lite mer sex. Hänsynslöst beteende, utnyttjande av en person i svag ställning drogpåverkad, full, ja, våldtäkt? Jag vet inte.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-08-27 02:04:00
|
|
Tommie Nygren |
Man ska heller inte bortse ifrån att rätten kan ha ansett henne otrovärdig pga att hon rökt hasch. Folk som tar droger "får skylla sig själva" i det här landet. T.ex. får man inget skadestånd från brottsoffernämnden om man varit drogpåverkad och utsatts för brott. Så hon hade inte fått en spänn av dem, förmodligen. En annan tendens forts...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-08-27 02:06:00
|
|
Tommie Nygren |
är att säga att de sexuella handlingar som utförs i olika sammanhang inte kan intressera en kvinna. Framför allt inte en normal kvinna. En ren kvinna. Dvs man säger att om man har sex med mer än en man på en kväll har man antingen tvingats eller är onormal. Detta påstods i Tumbamålet också, det var uppenbart att det var våldtäkt för ingen kvinna skulle utsätta sig för detta.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-08-27 02:07:00
|
|
Tommie Nygren |
Det tycker jag låter lite jobbigt för de som har sex med flera partners på kort tid frivilligt... för då är de inte normala eller har våldtagits.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-08-27 15:39:00
|
|
Sunny |
Svar 2 När samtalet ringdes var det 3 st män närvarande: Jag har 3 kåta syrianer står det i förundersökningen. Vet inte ifall antalet spelade någon roll men de andra hämtades efteråt.
|
| |