|
Inlägg #21: Postat: 2004-08-27 02:09:00
|
|
Inferno |
I ärlighetens namn så måste man fråga sig hur många som INTE har blivit våldtagna verkligen går och polisanmäler och utsätter sig för den prövning som en rättegång om det ens går vidare till en sådan som det faktiskt är. De flesta som har haft dåligt sex eller haft gruppsex som de har skämts för, berättar väl snarare inte det för någon utan håller det inom sig?
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2004-08-27 02:14:00
|
|
Inferno forts. |
Speciellt när det faktiskt nästan dagligen i media framställs att påstådda våldtäktsmän faktiskt går fria eller får så låga straff att det inte ens verkar vara mödan värt.
Naturligtvis är det Silberskys skyldighet som försvarsadvokat att försvara sina klienter, MEN domstolen SKALL stävja alla frågor om hur offret har varit klädd och tidigare sexualliv . Då detta faktiskt INTEär relevant.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2004-08-27 02:19:00
|
|
Inferno |
Sedan måste man också fråga, hur många tjejer i yngre tonåren som faktiskt har sex med flera stycken ÄLDRE män samtidigt som det är i detta fall. I ärlighetens namn verkar det knappast troligt, visst de finns men de är med största sannolikhet en tusendels promille och att den promillen sedan ska anmäla en våldtäkt som "hämnd" eller liknande verkar faktiskt försvinnande litet.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2004-08-27 02:27:00
|
|
Inferno forts. |
Jag tror inte ett dugg på att svenska tjejer idag är mer sexuellt frigjorda än förr, snarare tvärtom. jämför med 60-70 talet. Jag är övertygad om att våldtäkterna faktiskt har ökat mycket stort de senaste 5-10 åren. Varför vet jag inte men jag tror att något slags människoförakt och vanmankt har smugit sig in hos en del idioterr. För våldtäkt är sällan en sexuell handling utan mer en fråga om makt.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2004-08-27 02:33:00
|
|
Haplo |
Personligen tycker jag det är dags att börja statuera exempel, detta får inte fortsätta. Hade detta hänt någon i min familj så vetifan om det ens skulle bli anmält, vissa saker går att ordna utan polisens inblandning och med sveriges uppklarningsprocent och eventuellt låga straff och hotellfängelser skulle det helt vara värt det.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2004-08-27 07:22:00
|
|
Tommie Nygren |
Om min dotter skulle bli våldtagen skulle jag slita förövaren i stycken med bara händerna. Och ta straffet. Brottet utförs i affekt, jag är inte tidigare straffad. Dråp och ute efter kort tid på gott uppförande. Jag har ingen aning om hur många som inte har blivit våldtagna som anmäler det, men det har hänt som jag skrev. Ett incestfall där man enbart gått på en omyndig flickas berättelse.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2004-08-27 11:13:00
|
|
Johannes Jakobsson |
Johanna: Det bor runt 60,000 muslimer i Sverige och om man automatiskt kopplar dessa till begreppet hedersmord så skulle jag våga mig på att säga att det rör sig om fördomar.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2004-08-27 12:26:00
|
|
MickeR |
Svar 34: En stilla undran; vilka ska man annars koppla till hedersmord? Frimurare? Skåningar? Finnar?
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2004-08-27 14:28:00
|
|
MickeR |
Shima: det är inte rätten som ifrågasätter anklagelsen, det är den anklagades advokat som har det som jobb. Det vore väl konstigt om den som anklagar ska få stå helt oemotsagd, eller hur?
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2004-08-27 22:09:00
|
|
Lasse P |
En fråga som ställdes blev inte besvarad: om hedersmord inte kopplas till muslimska kretsar, vilka kretsar ska de då kopplas till? Finnar var visst ett förslag?
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2004-08-28 11:32:00
|
|
sandra |
Shima. Du borde skriva en artikel på sourze om det du tar upp här.
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2004-08-28 19:43:00
|
|
Johannes Jakobsson |
Böjd att hålla med Sandra i det här fallet, du borde helt klart skriva om det. Sen så kan det ju vara värt att poängtera att det inom Islam finns minst lika många variationer och sekter som inom kristendomen, något som de flesta ofta förbiser när de klumpar ihop muslimer som något sorts allomfattande begrepp.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2004-08-29 00:57:00
|
|
Olle |
Shima, man kan inte dra alla svenska ungdomar över en kam, alla spyr inte bakom buskar på lördagskvällar. Nu var du visst lite fördomsfull.
|
| |