|
Inlägg #1: Postat: 2004-08-25 17:03:00
|
|
Björn |
Däremot kan även jag vara lite skeptisk till att Sverige ska ta på sig att utföra aborter på kvinnor från alla världens hörn, och det av ett ganska krasst och enkelt skäl: vi har helt enkelt inte råd.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-08-25 17:06:00
|
|
Torchy |
Betalar de för sig så har jag då i alla fall inga moraliska eller ekonomiska reservationer emot det.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-08-25 17:28:00
|
|
JoeHill |
Hmmm... ja..., jag kanske skulle ta och anordna abortresor för polacker, så man får in lite kosing. "*Flyg Bort med Abortresor!!*" - skulle nog vara en passande slogan.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-08-25 17:31:00
|
|
Lars Nilsson |
Svar till Björn: Nej, det är inte märkligt. Jag har inget emot nuvarande abortlagstiftning. Men det jag bla tycker är underligt är att aborterna inte minskar och att relationen aborter/födda, enligt min mening, är hög. För på något sätt måste väl ändå en abort vara ett misslyckande? Men jag kanske har fel där också. Och det får jag väl leva med.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-08-25 23:29:00
|
|
Mysan! |
De flesta kvinnor har väl gjort en eller två aborter under en livstid. Men det är ingen som pratar om det.
Många män använder inte skydd varför då undrar man ? Vet inte vad man ska göra åt det ....
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-08-25 23:40:00
|
|
Lasse P |
Jag kan se att ingen av debattörerna tagit upp frågan om sövning av fostret innan det aborteras. Då gör jag det: Varför är det ingen jävel som tänker det minsta lilla på fostret som knappast får en behaglig död med nuvarande abortmetoder. Eller? Jag anser att abort kan var motiverat i vissa lägen, det är inte det. Men jag vill veta varför ingen tänker på den saken? Fostrets smärta.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-08-26 17:47:00
|
|
Anna |
Har själv gjort en abort och hamnade då i samma sal som en 16-åring som hade sin tjejkompis med sig. De fnissade och flamsade och pratade högt om hur många killar de varit med och om nån fest de skulle på senare samma kväll. Själv mådde jag skit, psykiskt och fysiskt.
Är de kanske så att det kanske inte är nån "big deal" för unga tjejer att göra abort längre?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-08-26 18:11:00
|
|
deja |
bakom stängda dörrar kanske den tjejen betädde sig helt annorlunda. den åldern handlar ofta om att inte bry sig. döm inte andra så fort. alla handlar olika.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-08-27 16:27:00
|
|
Klas Keops |
Svar 5:
För det är ju enbart männens ansvar det här med preventivmedel. Eller hur det nu var.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-08-27 22:15:00
|
|
Lasse P |
Hallå! Fostret då? Det var ingen som ville tänka på ett värdigt och smärtfritt slut för detta? Nej, nej det viktiga är ju skvaller från abortkliniken och ironier. Självklart. Så dumt av mig att inte genast förstå detta.
|
| |