|
Inlägg #1: Postat: 2004-08-24 17:25:00
|
|
Joakim Johansson |
Att kvinnor bedöms efter utseende och män efter prestation är en modern myt som skapats av elitfeministerna. Tyvärr har du gått på den.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-08-24 22:43:00
|
|
Inferno |
Absolut män döms efter prestation klockan 23 en fredagskväll på nattklubben! Eller kl. 13 på badet en varm solig dag eller...Och naturligtvis vill Ericsson gärna ha en snygg kvinnlig civilingenjör för de kommer att göra deras mobbar MYCKET bättre...Naturligtvis är ju även ALLA kvinnliga styrelseledamöter eller företagare före detta modeller...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-08-24 23:13:00
|
|
Malin Michea |
Jag tror tyvärr att vi alla bedöms efter utseende och att det alltid kommer vara så. Facts of life.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-08-24 23:33:00
|
|
Björn |
Vi bedöms ju inte alltid efter utseende, även om det spelar in oftare än det borde. Orsaken till att det spelar in oftare än det borde kan nog vara att vi människor inte är så rationella som vi tror.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-08-28 21:08:00
|
|
Maria |
Jag har en vän i USA, han är 26 år. Hans ex-flickvän är ungefär lika gammal. Hon var, medan hon gick på high school en sån där "populär" tjej, väldigt vacker. Studievägledaren på hennes skola undrade varför hon skulle plugga eftersom hon ju hade utseendet och skulle lyckas bli gift. Därför behövde hon ju inget yrke. Berätta för mig om det brukar hända killar.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-08-29 17:01:00
|
|
FraK |
Jag har en vän i USA, han är 26 år. Han var, medan han gick på high school en sån där "duktig"kille, väldigt bra på basketball. Studievägledaren på hans skola undrade varför han skulle plugga eftersom han ju kunde spela basketball och skulle lyckas
få en plats i NBA. Därför behövde han ju inget yrke. Berätta för mig om det brukar hända tjejjer.
|
| |