|
Inlägg #1: Postat: 2004-08-25 17:01:00
|
|
Björn |
Märkligt, men hur jag än letade kunde jag inte hitta ett enda argument mot dagens abortlagstiftning i din text. Jaha, det görs aborter. So what? I de fall det förekommer får man väl anta att alternativet varit värre, annars hade de ju inte blivit utförda.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-08-25 18:15:00
|
|
Mike |
You so bad... Vewy vewy bad puddycat! ;-
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-08-25 18:24:00
|
|
Ann |
Du framlägger att det är konstigt att det sker så många aborter trots att forskning om och tillgänglighet till preventivmedel har ökat. Du får det at låta som om allt är kvinnornas "fel", själv anser jag att män borde ta större ansvar själva!
Varför är det just kvinnors kroppar som skall pumpas fulla med hormoner, fram med preventivmedel för män!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-08-25 22:38:00
|
|
Tommie Nygren |
En intressantare vinkling skulle kunna vara denna: mannens rättigheter då? Om jag som man gör en kvinna med barn och VILL behålla barnet och hon inte vill det... vilka rättigheter har jag då? Sug på den ett par dagar.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-08-25 23:31:00
|
|
Lasse P |
Den verkligt ruttna aspekten på frågan är att Sveriges befolkning skulle minska utan den omfattande invandringen. Jag kan inte dra någon annan slutsats än att svenska folket hatar sig självt. Varför hatar vi oss själva och aborterar hellre än föder barn? Kan någon svara mig på det?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-08-26 08:23:00
|
|
Angostura Bitter |
Aborter är inget man gör för att det är så himla lätt - det är en obehaglig upplevelse. Aborter görs för att bl a: tjejer ger efter för att de tror killar inte gillar att ha kondom/och vågade inte ställa det kravet utan chansar i stället som i mitt fall, jag var 15 . Du pratar om prev medel som om det vore guds svar på alla problem. Och ja, kondomen är väl vad jag vet - helt ofarlig, men lite tråkig i ett långt förhållande.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-08-26 11:23:00
|
|
Per W |
Det kan ju vara bra att veta att Norden Belgien, Frankrike har en betydligt högre fruktsamhet, c:a 0,13 än t ex Irland och Syd/Centraleuropa, 0,10 och lägre.
Vad irländskor abort är förbjudet på Irland gör för att hålla nativiteten på en låg nivå, vill jag inte ens tänka på.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-08-26 12:06:00
|
|
Mia |
En konstant siffra om ca 34000 aborter idag bör innebära samma andel oönskat genomgångna graviditeter och oönskade barn förr... Obehaglig tanke.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-08-26 18:19:00
|
|
Inger |
Lars: Mycket intressant, även dina kommentar här. Viktiga frågor ställs på sin spets. Blir 5 stjärnor.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-08-27 14:39:00
|
|
Alvunger |
För min del får du gärna uttala dig om aborter feminist som jag trots allt är men det hade varit intressant att få veta syftet med artikeln. Är du emot aborter öht, är du emot "abortturism", vill du berätta att aborter är ok men inte när det rör sig om slarv, att kvinnor är oansvariga, att det föds för lite barn...? Vad var syftet?
|
| |