En kvinnas privilegium

Inlägg #1: Postat: 2004-08-23 22:25:00
Malin Michea
Där ser man, det visste jag faktiskt inte. Undrar vilka reaktioner Slitz skulle få om de gjorde samma sak...
Inlägg #2: Postat: 2004-08-23 22:36:00
Björn
Titta på något av Slitz omslag, så får du se att de gör samma sak. Reaktionerna? Jodå, de kommer. Det senaste jag hörde om var några som strödde ut krossat glas på en strand på Gotland där Slitz skulle ha en fest. Verkligen begåvat sätt att reagera...
Inlägg #3: Postat: 2004-08-23 23:41:00
Qvinna
Men i senaste VR finns också ett kvinnotorso, en kvinnokropp inget huvud, kvinnor är ju huvudlösa, handen tyder på kissenödighet alternativt onani, dom små bröstvårtorna tittar piggt fram, ja där får tjejernas dom tjejer som köper VR något att gotta sig åt. Den porriga bilden illustrerar en LÅNG artikel om sex, varför inte en läcker kille kan man fråga sig, Slitz brukar väl inte illustrera sexartiklar med nakna killar.
Inlägg #4: Postat: 2004-08-23 23:43:00
Qvinna
tjejernas pojkvänner ngt att gotta sig åt ska där stå. Det fnissas mkt i tjejtidningar om avklädda killar men hur avklädda är dom? som vollyboll-spelarna typ. Det är väl typiskt. Killar i länga shorts och linnen, tjejer i nästan ingenting.
Inlägg #5: Postat: 2004-08-24 09:06:00
bjuhan
Qvinna, jag har ett nytt förslag på nick till dig: "Enöga"
Inlägg #6: Postat: 2004-08-24 16:40:00
Tommie Nygren
Ööh, ok, Qvinna, men förklara detta: chefredaktör VR, kvinna, redaktör VR, kvinna, mode- och redaktionschef, kvinna, faktum är att av 15 personer på redaktionen är 2 män. Så vad är "min" skuld i detta? Gör som jag, jag köper inte Slitz, du kan avstå från att köpa VR. Eller försöker du påstå att vi män på nåt sätt bestämmer över den tidningen? Att alla kvinnor på en mer än jämställd redaktion är qvislingar?
Inlägg #7: Postat: 2004-08-24 18:47:00
Qvinna
Självklart köper jag inte VR, en vidrig tidning anser jag. Att kvinnor publicerar sådana bilder som den där "skumbadstorson" tyder på att dom är på killars sida 100 .
Inlägg #8: Postat: 2004-08-24 19:15:00
JoeHill
Qvinna, vill du att VR, slitz etc förbjuds? Eller vill du bara sprida ditt förakt för tidningar du inte läser/aldrig har läst.
Inlägg #9: Postat: 2004-08-24 21:27:00
Björn
Svar 7: Nja, de är väl snarare på deras egen sida snarare än killarnas eller tjejernas. De tjänar ju pengar på den tyopen av bilder pga VR:s målgrupp vill ha sådana bilder. Alltså publicerar de den typen av bilder, och så får de mer i plånboken. Så enkelt kan det vara ibland.
Inlägg #10: Postat: 2004-08-24 22:34:00
Qvinna
Tänk att sälja ut sina medsystrar för att tjäna pengar. Äckligt.
Inlägg #11: Postat: 2004-08-24 23:36:00
Malin Michea
Tänk att behöva kalla varenda pucko för "medsyster", bara för att vi tillhör samma kön. Äckligt.
Inlägg #12: Postat: 2004-08-24 23:40:00
Björn
"Medsystrar"? Det finns inget sådant systerskap, lika litet som det finns något broderskap.Vi är alla individer, och näst efter oss själva bryr vi oss mest om de som står oss närmast. Jag känner inte mer solidaritet med George W Bush eller Påven än jag känner för Maud Olofsson. Detta för att jag inte är ens avlägset bekant med någon av dem, oavsett kön.
Inlägg #13: Postat: 2004-08-24 23:40:00
Björn
Däremot känner jag stor solidaritet med både mina manliga och mina kvinnliga bekanta, och storleken på den solidariteten beror på hur väl jag känner dem.
Inlägg #14: Postat: 2004-08-25 09:32:00
Eric J
Qvinna: De viktigaste grupperingarna i vårt samhälle är INTE män och kvinnor, FÅR aldrig bli det och KOMMER inte bli det. nånsin. Det är en feministisk retorik som inte leder till någonting mer än ickekonstruktiva motsättningar. Begrepp som "män som grupp" resp. "kvinnor som grupp" existerar bara som lämpliga kontruktioner i en förlegad tankemodell.
Laddar...