Pingstpastorns kärleksfulla budskap

Inlägg #1: Postat: 2004-08-23 18:21:00
Marcus A
Johannes anklagar Green för en hel del. Det Green säger är "trams" och "religiös fascism". Denna typ av anklagelser mot Green är osakliga. Green har en hel del stöd i Bibeln för det han hävdar. Johannes måste belägga sin argumentation mot Green mer vetenskapligt och precist. Känns som en artikel från en skoltidning på högstadiet.
Inlägg #2: Postat: 2004-08-23 18:44:00
Johannes Jakobsson
Det kommer aldrig att fungera att använda vetenskapliga argument mot personer som använder bokstavstrogna tolkningar av religiösa skrifter som fakta. Tramset jag syftade till var bl.a. de citat som jag inledde texten med. Om något är ovetenskapligt i det här fallet så är det herr Greens uttalanden.
Inlägg #3: Postat: 2004-08-23 18:46:00
Johannes Jakobsson
Vidare så anser jag inte att Greens uttalanden inte kunde stärkas av hans bibelcitat, hoppades att detta skulle framgå ur texten. Däremot anser jag det fegt att gömma sig bakom detta när man för fram en högst personlig och fördomsfull åsikt om homosexuella.
Inlägg #4: Postat: 2004-08-23 18:48:00
Johannes Jakobsson
Det Green gör är att anklaga en specifik grupp för det som han anser vara fel i samhället hets mot folkgrupp. Green har givetvis rätt till sin personliga åsikt om homosexuella, men när han för fram sin övertygelse som någon sorts objektiv sanning och således beskyller oskylda personer för något som de orimligen kan hållas ansvariga för begår han ett brott.
Inlägg #5: Postat: 2004-08-24 21:25:00
Anders
Terroristkramaren Johannes är i farten. I Saudiarabien halshugger de fortfarande än idag homosexuella och vad får vi se här på Sourze? En patetisk och dåligt underbyggd artikel där du anklagar en kristen pastor i Sverige för ”hets mot folkgrupp”, för att han predikar det som faktiskt står i Bibeln. Att homosexualitet är onaturligt och en synd. Är det bara Judar och Kristna som du hatiskt förföljer med dina löjliga artiklar?
Inlägg #6: Postat: 2004-08-25 11:17:00
Marcus A
Precis: När vågar svensk media kritisera exempelvis islam eller de uttalanden som görs av imamer även i Sverige? Nej just ja... Det är ju inte politiskt korrekt! Glömde det.
Laddar...