Det är inte synd om dig, Winberg

Inlägg #1: Postat: 2004-08-22 13:19:00
Peter
Håller med, men det motverkar sitt syfte om man kategoriskt skuldbelägger en massa individer och stänger dessa ute ur sina sällskap och diskussioner pga av deras kön. Teserna frodas oemotsagda tills en hatstämning har piskats upp och tesernas sanning tas som givna inom gruppen.
Inlägg #2: Postat: 2004-08-22 13:39:00
Jorun
Nej det finns ingen anledning att utestänga vissa individer. Alla ska kunna delta i diskussionen. Som jag skriver i ett annat inlägg så ingår även kvinnor i det samhälle där problemen finns.
Inlägg #3: Postat: 2004-08-22 13:58:00
Peter
Du verkar vettig tycker jag. Ledande förespråkare som M-P Boethius, mfl hr ju dock spårat ur.
Vad tycker du t.ex om följande artikel?
Länk: etc.se
Inlägg #4: Postat: 2004-08-22 14:08:00
Jorun
Att skriva om män på det sätt som Solanas gör är lika dumt som att skriva nedsättande om kvinnor. Det är ett tankeväckande perspektiv men fullständigt idiotiskt. Jag tror inte att kvinnor slutar vara offer genom att gå ut och skjuta någon som Andy Warhol.
Inlägg #5: Postat: 2004-08-22 14:09:00
Jorun
forts Det leder heller ingenstans att försöka komma fram till vem det är synd om. Då kan vi lika gärna säga att det är synd om pojkarna som föds till sina begränsade roller. Det viktigaste är att vi strävar efter rättvisa på det praktiska planet. För jag tror att de flesta redan är överens om att kvinnor och män är lika mycket värda.
Laddar...