Inlägg #1: Postat: 2004-08-22 13:14:00
|
Peter |
Jorun, jag förstår att det gjorde dig heligt förbannad, med all rätt. Detta är något som händer många män också. Det hänger främst ihop med hur man beter sig på dessa möten. Om man låter någon annan lägga ut texten om ens arbete så ger det lätt fel intryck. Stå på dig!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-08-22 13:59:00
|
Jorun |
Jo jag står på mig, jag är inte blyg och har lätt för att prata. Men hur är det om man har svårigheter med det? Fler kvinnor än män säger att de har bristande självförtroende och då är det också svårare att hävda sig i ett samhälle där man ska kunna ta för sig. Jag tror på en ansträngning från alla män och kvinnor: att stå på sig men även släppa fram dem som inte nödvändigtvis skriker högst.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-08-22 14:28:00
|
Peter |
Absolut, Jorun! Jag hoppas på en sådan utveckling och tror att de vettiga feministerna kan ge ett stort bidrag med sin opinionsbildning.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-08-24 00:42:00
|
Tommie Nygren |
Fler kvinnor än män SÄGER att de har dåligt självförtroende... för att det är oacceptabelt för en man att ha dåligt självförtroende. Tänk på den karamellen ett tag. Alltså, bara för att en man säger att han har bra självförtroende så har han ju inte det. Men jag har hört liknande saker från tjejkompisar, vilket suger. Jag är inte sån, det är någon annan som är så.
|
|