Hets mot psyksjuka i Aftonbladet

Inlägg #1: Postat: 2004-08-21 11:12:00
Sören Wallsten
Att andra kan vara manipuliva märker man förr eller senare.

En del människor spelar en roll, utåt sett kan de verka vänliga och populära, men behöver man hjälp t.ex. så bryr de sig inte.

Andra kan verka som de inte bryr sig men det är tvärtom.

Vad jag menar att förr eller senare får man alltid veta vad andra går för. Det är bra att veta så man kan anpassa sig till det.

För den skull är nog långt från alla psykopater utan snarare egoister.
Inlägg #2: Postat: 2004-08-21 11:13:00
Malin Michea
Tack för länktipset, Sören. Jag känner genom psykiatrin ett par personer som fått diagnosen psykopati bland annat, ofta rör det sig även om andra störningar också. De är faktiskt riktigt trevliga och intressanta personer. Det ligger dock inte alls i deras intresse att bli "avslöjade" på sina arbetsplatser eller i sociala sammanhang, något som bör respekteras.
Inlägg #3: Postat: 2004-08-21 11:18:00
Malin Michea
Det är okej att ogilla människor som beter sig osympatiskt, men att allmänheten ska gå runt och dela ut psykiatriska diagnoser till höger och vänster på sina arbetsplatser....Vad ska det tjäna till?
Inlägg #4: Postat: 2004-08-21 11:21:00
Sören Wallsten
Ett ex. Jag har problem med en arbetsledare på arbetet. Jag vet aldrig vilket humör hon är på.

En sak som hände för flera år sedan år sedan. Hon frågade om jag kunde utbilda personalen i dator, jag skulle få betalt. Jag förstod inte om hon menade allvar så jag svarade inte.

Senare sa hon vid kaffebordet, att hon hon hade frågat mig om det och jag skulle ha betalt som konsult. Som hon hittade på allt det, eftersom jag inte sade något.

Jag är säker att hon har problem i allafall.
Inlägg #5: Postat: 2004-08-21 11:24:00
Sören Wallsten
En länktips till Malin. Eftersom det gäller kritik mot en artikel i en tidning så kan du publicera denna artikel på Länk: mediekritik.nu
också.

Där kan läsarna även skicka in mejl om kritiken till ansvariga på tidningen.
Laddar...