|
Inlägg #1: Postat: 2004-08-21 10:34:00
|
|
Svenne |
Ärligt talat verkar du lite förvirrad.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-08-21 10:40:00
|
|
Malin Michea |
God förmiddag, Livia. Undrade just när du skulle dyka upp i debatten. Svara mig på detta: Varför måste kvinnor ha MW:s stöd och hjälp för att våga säga ifrån mot orättvisor? Är vårt kön så svagt och mjäkigt att vi inte vågar säga när något är fel utan att ha en massa påhejare, då förtjänar vi kanske att bli sämre behandlade. Eller?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-08-21 10:59:00
|
|
Peter |
Livia, vilka orättvisor?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-08-21 11:06:00
|
|
livia |
ni män skulle inte förstå, ni föds i överläge. om man är tjej har man krav på sig att se snygg ut och ha sexiga kläder för att bli acepterad.. men tänk om jag inte har lust att vara en tuttlisa då??
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-08-21 11:11:00
|
|
Dan |
Skit i det då! Less på skitsnacksgnället från sådana som du. Du är för fan inget annat än en sinnesförrvirad mansgris som föds i fel kropp. Gör ett könsbyte och gå ut och bli allt du anklagar männen för att vara....
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-08-21 11:25:00
|
|
Malin Michea |
Men Livia....Vill du inte vara en "tuttlisa" - VAR för guds skull inte det då! Låt bli att ta på dig urringade toppar, skit i "kraven" och klä dig som du vill. Ingen kommer att skjuta dig. Ingen kommer att sätta dig i fängelse eller ge dig böter.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-08-21 11:27:00
|
|
Malin Michea |
Ibland undrar jag om ni feminister verkligen vill ha den surt förvärvade friheten, eller om det är själva kampen ni är ute efter. Du är en fri människa, varför inte utnyttja det till max då?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-08-21 11:40:00
|
|
Peter |
Livia, kraven är lika hårda och obarmhärtiga för pojkar, och friheten på samma sätt tillgänglig.
Feministerna har nu i många, många år vägrat diskutera med män pga av att "de inte kan förstå". Denna ide är djupt odemokratisk och mycket olämplig vid teoribildning om verkligheten. I slutna kretsar har feministteorierna urartat.
|
| |