Det är inte synd om dig, Winberg

Inlägg #1: Postat: 2004-08-20 13:11:00
caroline
det finns fler manliga uteliggare än kvinnliga, och kvinnor har ju alltid ett riskkapital mellan benen läs: kan prostituera sig om det går illa.

dessutom så styr ju kvinnor i den "lilla världen", och det måste ju vara minst lika värdefullt, eller hur. och hur ofta tror ni inte att kvinnor psykiskt misshandlar eller utövar utpressning mot sin partner? hon kan ju vägra honom sex och alltid få sin vilja igenom.
Inlägg #2: Postat: 2004-08-20 13:13:00
caroline
när jag fick upp ögonen för manssamhället och började ifrågasätta om det verkligen var jämställt i sverige gick det på tvärs med allt jag lärt mig tidigare. jag fick göra upp med en hel del "inbankade" sanningar.
Inlägg #3: Postat: 2004-08-20 14:18:00
Biff
Har du verkligen, ärligt talat, sett "manssamhället" och "den lilla världen" på med egna ögon, eller har du bara hört om dem i tidningar och teve? Själv har jag aldrig mött vare sig riktigt kvinnliga kvinnor eller rabiata feminister i verkligheten, utan de tycks bara existera i våra medier. Och, om vi säger att hälften av alla svenska kvinnor blir diskriminerade, kan vi verkligen prata om en homogen "kvinnlig situation" då?
Inlägg #4: Postat: 2004-08-21 01:39:00
Malin Michea
Jag ser inte samhället som ett manssamhälle, snarare som ett nästan jämställt samhälle där de sista bitarna är på väg att falla på plats.
Laddar...