|
Inlägg #1: Postat: 2004-08-19 18:41:00
|
|
jennie |
Vem har sagt att jag är sosse? och vad vet du om hur jag röstar? Men visst tycker du att den amerikanska vapenkulturen är något att stå efter så är det upp till dig. Trodde att det var texterna som skulle bedömas här inte vart man står politiskt. Sen sa jag inget om ett vapenförbud heller, det är dina ord. Läs en gång till så förstår du kanske bättre vad jag menar :o
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-08-19 19:14:00
|
|
JT Jimenez |
Vapnen ÄR inte problemet. Problemet är bristande social kontroll och dålig psykvård. DET skapar skolgårdsmassakrer och vettlösa mordorgier! Som jag sa, vapen är verktyg, inte bättre eller klokare än den som hanterar dem. En långtradare körd i 90km/h genom city är ett värre mordredskap än en AK5....
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-08-20 07:19:00
|
|
jennie |
Allting kan väl i så fall klassas som potentiella mordvapen, även farmors strumpstickor! Det jag var ute efter var den sjukliga besattheten av vapen. Men såg man inte programmet kanske det är svårt att förstå, för det var skrämmande att se. Sen är ju inte en långtradare tex ämnad för att döda, även om den kan användas till det, men det är ett vapen!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-08-20 20:19:00
|
|
Tomas |
JT Jimenez: Du tänkte inte på att det är svårare att gömma en långtradare? Att den är något otympligare? Klart som fan att det är lättare med en AK5. Knivar som redan är förbjudet på allmän plats och basebollträn är även de dåliga jämförelser.
|
| |