Inlägg #1: Postat: 2004-08-18 16:25:00
|
Chris.X |
...eller bli verbalt nedslagna av diverse feminister som har attityden "ni-män-ska-minsann-tåla-sånt", eller attityden "ni-får-skylla-er-själva". Jag tror faktiskt att det skulle vara otroligt nyttigt för diverse feminister att få vara man ett par dagar. Och uppleva att det är inte så himla mycket bättre än att vara kvinna. Klaga/gnälla kan man defenitift inte göra. Så är du en tönt och säkert en kvinnohatare.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-08-18 16:30:00
|
Chris.X |
Men visst, det är förhoppningsvis bara en tidsfråga innan även killar kommer att få lite mera andrum i mediasammanhang. Att den ensidiga bilden av mannen som förtryckare sakta och säkert skrotas, då den endast utgör en liten minoritet av alla män. I alla fall i sverige.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-08-19 02:11:00
|
Inferno |
Varför inte vända på steken istället för att belysa alla sk. "problem". Sverige är så tröttsamt fokuserat på att alla har problem. Varför inte istället för att säga "att det inte är mycket bättre att vara man" så säger man "det är inte sämre att vara kvinna", "det är inte sämre att vara smal" " det är inte sämre att ha små tuttar" osv. Problemet i Sverige är att man trycker ner sig själv, till skillnad mot andra länder som lyfter upp sig själva!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-08-19 11:08:00
|
Magnus |
Varför är det inte självklart att män också har idealen runt sig. Det har jag sällan hört en "feminist" debattera om. Alltid handlar det om vilka offer kvinnor är för de brutala männens sexualiserade syn på allting.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-08-21 09:54:00
|
Anna Drangel |
Till Chris X: Jag tror inte dessa män skulle bli verbalt nerslagna av div. feminister som du skriver. Du ser väl vilket gensvar Jimmy fått av tjejer i kommentarsfältet.
Magnus: Att kvinnor debatterar för kvinnor i jämställdhetsfrågan - är nog inte konstigare än att typ kommunister diskuterar en inkomstutjämning, eller att kapitalister diskuterar fri, rörlig marknad mm.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-08-26 16:00:00
|
Inferno > Anna |
Eller att kommunister skattefuskar, Eu motståndare vill jobba i Eu eller att miljöpartister har både 1 och 2 bilar på landsbygden samtidigt som de vill begränsa människor att ha 1 bil i staden eller att de som säger sig företräda arbetarna aldrig har haft ett annat jobb än politiken. Eller att...
|
|