Kajsa Kallio - en till "halvkokt" feminist

Inlägg #1: Postat: 2004-08-18 16:30:00
Yo
När dom till slut inser det så kanske dom slutar se könet som frontlinjen där kampen behöver föras. Men tills dess kommer dom skrika och peka på skillnader dom inte inser orsakerna till. Extremvänster tenderar att se på allt i termer av klasskamp och könskamp. Grupp mot grupp, inget annat kan tolereras.
Inlägg #2: Postat: 2004-08-18 19:31:00
caroline
men motsäger du inte dig själv lite nu? du kritiserar att feminister "slår vilt omkring sig". å andra sidan säger du att lika rättigheter inte är något man får, utan något man måste kräva. vad ser det ut som att vi gör? vi kräver lika rättigheter, och om det skrämmer skiten ur några små fega män så kan vi mer än gärna leva med det.

kräver vi, anses vi gapiga,okvinnliga och manshatande.

ber vi vackert får vi höra att man inte får något gratis. hur ska ni ha det?
Inlägg #3: Postat: 2004-08-19 01:25:00
Inferno
Caroline, ser inte du skogen för bara träd? Men jag undrar om du bara kräver "rättigheter" vad hände med att kräva "Skyldigheter" också.
Tror du på fullaste allvar att killar tycker det är kul att mista 1år av sina liv för att leka pang pang i skogen? Tror du killar tycker det är kul när de får se sina barn varannan helg så att "pappa" blir mer främmande än dagis personalen.?
Inlägg #4: Postat: 2004-08-19 01:30:00
Inferno
Tror du att de flesta killar hellre går till jobbet 6 på morgonen istället för att stanna hemma med barnen? Tror du killar "får" ?! högre lön för att de slänger upp penisen vid löneförhandlingar eller för att de förhandlar hårdare eller väljer andra jobb än det som endast har 1!! arbetsgivare sjukvård?
Inlägg #5: Postat: 2004-08-19 01:35:00
Inferno
Varför frågar du inte istället varför fler kvinnor inte startar eget eller väljer ett yrke som har fler arbetsgivare och som bevisligen har en högre lön? Varför ställer du inte dig själv frågan varför kvinnor ser sig som ett kollektiv när många har svårt att t.o.m leka när de är 3? Tror du verkligen att manlig läkare har mer gemensamt med en manlig lagerarbetare än med en kvinnlig läkare för att de båda har något mellan benent?
Inlägg #6: Postat: 2004-08-19 01:38:00
Inferno
Verkligheten ger inget gratis och till skillnad mot vad du tror så anställer ingen någon för vad de har eller inte har mellan benen. Att du tror att du får något för att du gapar istället för vad du PRESTERAR visar egentligen vilken skev verklighetsuppfattning du har.
Inlägg #7: Postat: 2004-08-19 12:12:00
TillCaroline
Vad jag menar är att "de" slåss för "lika rättigheter". Lika rättigheter är för mig något helt annat än lönereglering och kvotering. Lika rättigheter är för mig samma rätt som för någon annan att se en möjlighet, ett mål eller en dröm och sen anstränga mig för att förverkliga det. Och den rätten ser jag alltför få slåss för, rätten att själv göra. Någon rätt att automatiskt få allt jag vill ha finns då inte, så "rödskynkefeministerna" slåss för fel sak som jag ser det.
Laddar...