|
Inlägg #1: Postat: 2004-08-18 01:30:00
|
|
andreas b till inferno |
1 tala för dina egna tankar
2 döm inte alla feminister efter vad du tänker
3 feminism är att se att människor behandlas olika pga kön och anse att de ska slippa det. feminism kan mycket väl vara humanism. att mw och vissa andra inte alltid är klockrena på det sistnämnda ger dig inte anledning att döma ut alla
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-08-18 04:17:00
|
|
Inferno till andreas |
Du är lättlurad du andreas, och argumenterar som en 5 åring. Tyvärr verkar du även sakna verklighetsförankring och kommunikation med kvinnor. Jag rekommenderar dig även att läsa på lite vad sk. "ledande feminister" de som hörs/syns mest säger och skriver och vad de egentligen säger/menar.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-08-18 04:29:00
|
|
Inferno forts |
Till skillnad från dig och dessa sk "ledande feminister" talibanfeministerna, så är jag fullt övertygad att de flesta tjejer/kvinnor är intelligenta nog att inte lätt manipuleras av reklam. Jag är även fullt övertygad om att de flesta familjer vet vad som är bäst för dem och deras barn läs kvotering av föräldraledighet Jag är även övertygad och stödjer de kvinnor som har yrken/intressen/preferenser som ogillas av dessa "medsystrar" att de har valt dessa pga att trivs och tjänar på detta.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-08-18 04:38:00
|
|
Inferno forts |
Till skillnad från dig och dessa "feminister" anser jag att det är tjejernas rätt att tycka, tänka och välja själva, utan att någon annan ska tala om för dem vad som är rätt och fel. För vad dessa "talibanfeminister" märkligt att de flesta av dem ligger långt till vänster!? gör, är skapa ett nytt kvinnoförtryck där andra kvinnor ska passa in i DERAS mall . Om du inte kan se och höra det, tycker jag att du ska köpa glasögon och hörapparat.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-08-18 04:47:00
|
|
Inferno: Den omvända världen |
Tänk om det omvända skulle ske?
-Jag blir förolämpad när jag ser fredrik ljungberg i bar överkropp, ingen normal kan se ut så. Han blir utnyttjad och förnedrad av kvinnorna i reklambranschen?!
-Män som pumpar skrot och fettsuger sig har blivit förtryckta av kvinnorna och har lärt sig att de inte duger som de är, om de inte ser ut som dom man ser på tv & i reklam?!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-08-18 05:03:00
|
|
Inferno slut. |
Vad jag vill säga kort och gott är att tjejer/kvinnor och även män blir idiotförklarade i grupp som lättlurade odugliga mähän av dessa "medsystrar" som är så "goda" och "upplyser" dem om den rätta vägen, nämligen DERAS väg. Mellan den feminism som bl.a MW förespråkar finns stora likheter med en annan gammal folkrörelse, Kommunismen, byt ut ordet man mot rik så får du se.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-08-18 05:15:00
|
|
Inferno PS till svar 1. |
De flesta av mina arbetskollegor är kvinnor samt även min chef. dessutom har jag arbetat väldigt länge inom andra kvinnodominerande yrken. Det jag skrev baserades på observationer och diskussioner med dem. Personligen har jag väldigt sällan haft några som helst problem med tjejerna, fast det kanske beror på att jag är man?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-08-18 10:48:00
|
|
Magnus |
Så sant så sant.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-08-18 15:10:00
|
|
andreas b till inferno |
jag tycker du ska läsa mitt inlägg igen, för inget av de saker du argumenterat mot har jag sagt att jag står för eller stöder. det är kanske du som LÄSER som en femåring, om jag nu ska sänka mig till din nivå.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-08-18 15:33:00
|
|
ab till inferno |
har aldrig ens sagt att jag stöder mw, bara att det är löjligt att kalla henne terrorist för att hon tycker det är rätt att skilja sig om man känner sig förtryckt i sitt äktenskap. nu slutar jag försöka diskutera med dig eftersom du uppenbart inte kan svara på det jag skriver utan hellre fantiserar ihop mina åsikter.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-08-18 17:18:00
|
|
Chris.X |
ab: Tips, kalla dig inte för kommunist om du inte gillar det Karl Marx tycker. Kalla dig inte för femnist om du inte går med på det Maggan tycker... Bara för att man vill har rättvisa behöver man inte vara kommunist. Bara för att man är för jämställdhet behöver man inte vara feminist. Snarare borde man INTE vara feminist...
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-08-19 07:46:00
|
|
Per W |
Svar 11: Feminism enligt SAOL igen!: Rörelse som strävar efter jämställdhet mellan könen.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-08-19 12:46:00
|
|
Magnus |
Svar 12: Det spelar ingen roll vad som står i SAOL. Definitionen har ändrats i den allmänna debatten p.g.a. att ordet "feminism" kidnappats av rödstrumpepacket. Om du inte tror mig, testa att läsa igenom alla inlägg som rör ämnet och tänk efter lite.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-08-19 13:36:00
|
|
Sniff till Magnus |
Att påstå att en feminist måste tycka som Maggan är lika smart som att säga att man måste tycka som folkpartiet för att man är liberal.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-08-19 13:37:00
|
|
Sniff forts |
...ofta är det rent av tvärtom.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-08-19 14:01:00
|
|
andreas b till chris.x |
det är väldigt tråkigt om maggan o co fått dig att tro att de har monopol på feminism...problemet är väl dock snarare att ordet idag säger för LITE om vad det innebär, i dagar då t.o.m göran persson kallar sig feminist kan det ju betyda vad som helst! alltså inte bara det maggan o co säger.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-08-19 22:22:00
|
|
Inferno till Per W |
Du måste skilja på äpplen och päron. Vad som står i SAOL innebär inte att detta är definitionsmässigt korrekt som Magnus 13 så korrekt påpekar. Slår du upp "kommunism" i SAOL så skulle du kunna få upp definitionen "folkrörelse som strävar efter jämlikhet mellan klasser och kapital." - för det är nära det marx skrev EN GÅNG i tiden. I praktiken och verkligheten är det inte så.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-08-19 22:26:00
|
|
Inferno |
Överlag, så verkar svenskarna alttsom oftast lyssna på vad som sägs i stället för att SE vad som görs. Precis som exempelvis sossar varje val säger att pengar ska gå till vård, skola och omsorg. Så sker inte detta i praktiken och har så inte skett på 3 decennium. På samma sätt säger dagens Talibanfeminister att de är för jämställdhet, men i varken ord MW, gudrun m.flhandling är det inte så.
|
| |