|
Inlägg #1: Postat: 2004-08-18 12:10:00
|
|
elin |
det är mycket vanligt att misshandlade människor om och om igen faller tillbaka till den som misshandlar eller liknande individer.det är det undermedvetnas sätt att konfrontera orättvisan och smärtan.det handlar inte om en utmaning!!!för övrigt ser jag inte hur kvinnor väljer bort snälla män hellre än andra.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-08-18 15:31:00
|
|
Sune |
Snälla män är inte spännande.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-08-18 17:33:00
|
|
Chris.X |
Maskulin & Sune: Håller med. Även om det är lite att generalisera så är det en bra poäng. Själv är jag utåtriktad, ser hyfsad ut, har rätt bra ekonomi och tycker att det borde finnas en hel del tjejer som vill ha mig. Problemet är att jag är kompis-killen snäll. Jag blir kompis med tjejer, som i sin tur gråter ut om sina misslyckande förhållanden med sina puckade och okänsliga killar. Behöver jag tillägga att man lätt blir bitter och cynisk i min sits? Nåja, bara en reflektion, en parentes.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-08-18 22:28:00
|
|
Maskulin |
Elin....lyssna på dig själv.....är det ett sätt att konftontera smärtan genom att självmant söka upp den? Fattar ni inte att det ger våldsverkaren vatten på kvarnen? Det är ju precis det han vill....Och jo...precis som Chris skriver.....så vill inte tjejer ha en bra kille....utan en "utmaning"...jag har hört minst tusen kvinnor säga det...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-08-26 02:56:00
|
|
sphincter |
Jamstalldhet. Det finns inget som heter kvinnomisshandel. Om kvinoor ar sa forbanant jamlika och kan gora all lika bra som man kan, da kan de javlar forsvara sig i slagsmal ocksa. DET ar jamstalldhet.
|
| |