|
Inlägg #1: Postat: 2004-08-18 08:23:00
|
|
Kajsa Kallio |
Det finns hur många grupper som helst som lever under mer eller mindre förtryck. Dock har jag svårt att kämpa för alla så jag har valt en av de grupper där jag ingår, nämligen kvinnorna. Billy Butt kämpar på sitt sätt för männen och du få kämpa för det du tror på. Det ena utesluter inte det andra.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-08-18 17:38:00
|
|
Chris.X |
Kajsa: Så du kämpar inte för mörkhyade, judar eller andra? Bara vita, medelklasskvinnor? Jo, en klassisk feministisk ursäkt när man frågar varför man i det här fallet du bara belyser kvinnors problem.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-08-18 17:40:00
|
|
Chris.X |
Maskulin: Tyvärr är det så att många feminster verkar tro att om man bara är man så kommer chefsjobben flygandes, de höga lönerna och makten utan att man behöver göra ett skvatt. Man tittar på de män som har makt och låter de utgöra en mall för genomsnittsmannen. Man glömmer lätt de 99 av resterande männen som tvättar kläder, kör taxi, tar hand om barnen, målar om huset, och jobbar på konsum m.a.o den "vanliga svenske mannen".
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-08-18 17:45:00
|
|
Chris.X |
Kajsa: Vi män som redan delat med oss av makten eller vi som aldrig haft någon makt, vi som redan hjälper till 50 eller mera i hushållsarbetet, vi som jobbar, vi män som gillar starka och självständiga kvinnor. Vi är långt fler än du någonsin kommer att inse. VI är trötta på ert feministiska gnäll om hur enormt synd det är om alla kvinnor, när vi män inte har det mycket bättre alls. Vi har det faktiskt lika bra eller dåligt som ni. D.v.s oss. Oss alla. Oss människor.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-08-18 23:01:00
|
|
Maskulin |
Ja....men kalla det då inte för en jämlikhetskamp heller.....då är det ju bara kvinnosaker du kämpar för....Jämlikhet i sig är det jag vill tro på....eller kämpa för....det finns så många tusen människor i nöd....som verkligen behöver hjälp...varför bryr du dig inte om dom?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-09-12 10:57:00
|
|
Marcus |
Jooo vi män har visst förtur. Jag får tillexempel först reda på vilket svin jag är.
Jag gå hem före tjejerna på krogen efterssom jag inte kommer in i samma utsträckning. Jag får
göra lumpen före tjejerna. Vi har massa för-delar *;-
|
| |