Jag är pedofil!

Showing page 4 of 6: 1  2  3  4  5  6
Inlägg #61: Postat: 2004-08-18 23:57:00
Sunny
Självklar har man ansvar för ifall man begår övergrepp eller inte. Läggningen är man inte ansvarig för men hur man hanterar den. Det finns självklart pedofiler som är t.ex utveckligssstörda eller lider av så svåra mentala störningar att de inte är rättskapabla o därmed inte ansvariga men det tillhör undantagsfallen. Min egen pappa var ansvarig i allra högsta grad: Han planerade ju iskallt sina övergrepp i åratal!!!
Inlägg #62: Postat: 2004-08-19 00:02:00
Sunny
o självklart är barnsex ALDRIG ok.
Inlägg #63: Postat: 2004-08-19 00:06:00
Sunny
59 Jag borde veta det. När vi diskuterar här kan utomstående tro att det är krig. Dottern o jag är värst: Vi viftar med armar o ben o skriker så det hörs över hela kvarteret.Ingen konflikträdsla här inte. Det händer att vi varnar nya medlemmar: låter det som världskrig är det bara en engagerada dabett!
Inlägg #64: Postat: 2004-08-19 00:10:00
Beckisbarnet
Föreg: Det låter ju nästan kul faktiskt!!
Inlägg #65: Postat: 2004-08-19 00:15:00
Beckisbarnet
Svar 61: Nej just det, man har ansvar och speciellt som vuxen har man ansvar gentemot barn. Jag anser fortfarande inte att pedofili är en läggning, utan snarare en sexuell avvikelse/störning som kan ha olika orsaker.
Inlägg #66: Postat: 2004-08-19 00:15:00
beckisbarnet
´Som jag skrev förut, tror jag att vemsom helst egentligen kan utveckla pedofili av olika anledningar, och personen behöver alltså inte vara direkt sjuk, men det har fått en felriktad sexualitet, där den normalt sett skall riktas till vuxna riktas till barn.
Inlägg #67: Postat: 2004-08-19 00:16:00
beckisbarnet
pedofili kan aldrig anses som normalt, utan kan endast anses som stört. För frågan är; om vi inte skall se det som stört, hur skall vi se det då...normalt?? Nej!
Inlägg #68: Postat: 2004-08-19 10:32:00
Anna
Föregående inlägg: exakt. Jag läste en artikel med han den där kända psykologen från Rädda Barnen som arbetar med barnporr, offer och unga pedofiler. Enligt honom finns ett tydligt mönster i pedofilernas uppväxt: de har aldrig fått lära sig vad som är OK eller ej när det gäller sex. T.ex. har flera av dem kollat på porrfilm med sina föräldrar när de var små, utan att för den skull blivit utsatta för sex.övergrepp.
Inlägg #69: Postat: 2004-08-19 10:34:00
Anna
Det finns alltså underliggande störningar som uppkommit under uppväxten. Att de blivit drabbade av detta är inte deras fel, men det är deras ansvar att inse att det inte är normalt samt att de inte kan göra sanning av sina fantasier.
Inlägg #70: Postat: 2004-08-19 11:22:00
Beckisbarnet
Jag menar alltså att de flesta människor kan odla alla möjliga sexuella riktningar i sina sinnen. Just därför är jag den siste att stämpla pedofiler som "ett slags annat folk" utan jag ser dem som vanliga personer som du och jag. Detta innebär också vissa skyldigheter och ett visst ansvar. Till och med Sunny, som har lästa massor av litteratur om pedofioli och som själv varit utsatt, har ju faktiskt redan medgivit att de flesta pedofiler vare sig är sinnessjuka eller utvecklingsstörda..
Inlägg #71: Postat: 2004-08-19 11:25:00
beckisbarnet
...däremot så lider pedofiler i beroende på person varierande grad av störd och felriktad sexualitet. Det är pedofiolens eget ansvar att försöka göra något åt denna felriktade sexualitet, om inte så är det rimligt att samhället bör se till att de hindras i sitt handlande om man pedofilen är en presumtiv sexualförbrytare eller en aktiv sexualförbrytare
Inlägg #72: Postat: 2004-08-19 11:27:00
Beckisbarnet
Homosexualitet sågs som en sjukdom förr i tiden, nu är den accepterad. Vare sig man tycker att Homosexualitet mellan vuxna är naturligt eller ej, så är det ändå ett beslut mellan två vuxna individer och i ett demokratiskt samhälle bör vi respektera dem och deras sexualitet. Pedofili däremot, som jag tidigare nämnt, är inte alls samma sak. Ett barn står alltid i underläge och ett samhälle som accepterar övergrepp på barn, det är ett ont samhälle
Inlägg #73: Postat: 2004-08-19 14:17:00
Sunny
B: Ja jag har ingenting att invända emot dina 3 sista inlägg här: De uttrycker ganska väl vad jag menar. Det primära måste alltid vara att förhindra övregrepp.
Inlägg #74: Postat: 2004-08-19 14:20:00
Sunny
Anna: jag kan misstänka att många av pedoflerna farit illa som barn men man vet egentligen för lite om det. Min egen pappa hade garanterat aldrig sett några porrfilmer: De fanns inte på hans tid o han växte upp med en hysteriskt frireligiös omgivning. Min konfirmationpräst visade sig senare vara pedofil o han var otroligt from.
Inlägg #75: Postat: 2004-08-19 20:20:00
Anders Svensson
Svar 68. Vad är det för artikel du refererar till? Jag skulle gärna vilja läsa den. Att titta på vuxenporr kan väl knappast orsaka att man blir intresserad av yngre filkor?! Det verkar konstigt. Möjligen att man kan få sexuella aggressioner mot barn om man kränks när man själv är barn. Men då talar vi om en störning som kan lindras och även behandlas.
Inlägg #76: Postat: 2004-08-19 20:21:00
Anders Svensson
Min pedofili handlar inte om att jag vill kränka barn. Att älskas av en flicka är en fantastisk upplevelse. Men att se en flicka må dåligt är däremot fruktansvärt hemskt. Min sexualitet kommer ur kärlek, och inte ur kränkning. Jag var rätt ensam som barn, kanske utvecklade jag därför pedofili. För mig är det inte en sjukdom, utan ett vaccin som hjälper både mig och de barn som får nöjet att vara med mig. För jag är intresserad av barns tankar och känslor. Mycket tack vare min pedofili.
Inlägg #77: Postat: 2004-08-19 20:45:00
Anna
Anders: min poäng är något av det du säger. Jag antar att de som sett porrfilm med sina föräldrar kommer från ganska...underliga familjer, kanske var de mobbade och ensama som små. Någonstans blir längtan efter kompisar och/eller syskon förvriden så att den hänger kvar på samma nivå in i vuxenlivet...eller så. Artikeln fanns i DN tror jag.
Inlägg #78: Postat: 2004-08-19 20:47:00
Anna
Att de kollat på vuxenporr är inte själva orsaken till pedofili, det är inställningen till sex och kärlek som genom dessa absurda upplevelser i barndomen rubbas.
Inlägg #79: Postat: 2004-08-19 20:49:00
Anna
Vad menar du förresten med att barnen har "nöjet att vara med dig"?? Hur vet du att de är roade? Oftast brukar pedofiler som begått övergrepp skylla på barnen, hon var utmanande, han tykte ju om det, hon gjorde ju inte motstånd...
Inlägg #80: Postat: 2004-08-19 21:27:00
Sunny
Anna: Annars brukar en del pedofiler inleda med att se på porr tillsammans med barnen. Så gjorde den i media kallade "Huddingepedofilen" som fick ett rekordlångt straff o som fortfarande är mediaaktuell.Du har säkert läst om hiónom: Han hade förgripit sig på egna o andras barn i en hel massa år o filmade övergreppen som sälders på internet. Inga barn sade någonting:mannen var mycket populär i grannskapet.
Showing page 4 of 6: 1  2  3  4  5  6
Laddar...