Jag är pedofil!

Showing page 3 of 6: 1  2  3  4  5  6
Inlägg #41: Postat: 2004-08-18 17:37:00
Beckisbarnet
Svar 35:
Fast alla kanske inte har det enorma register av upplevelser & erfarenheter som Du har, så du borde visa en viss förståelse för att andra människor kanske bryter ihop när de får reda på att en pedofil onanerat till deras barn, även om du inte skulle göra det.
Inlägg #42: Postat: 2004-08-18 17:41:00
Beckisbarnet
Svar 33:
Jag tycker inte att du själv verkar besitta speciellt mycket ödmjukhet, med tanke på hur våldsamt nu dömer mig.
Jag vet inte vilka undersökningar som du lutar dig mot när du så tvärsäkert påstår att pedofili är medfött. Finns det några vetenskapliga bevus för detta kanske? Huruvida pedofiler i grundenär helt oskyldiga till sina tankar & handlingar vilket du verkar tro är ju väldigt svårt att bevisa.
Inlägg #43: Postat: 2004-08-18 17:43:00
Beckisbarnet
Forts: Trots allt måste man utgå ifrån att vuxna människor har ett visst ansvar gentemot andra och samhället. Min kritik här riktar sig främst mot pedofilen Anders, som inte alls verkar vilja göra npgot pt sin störning, utan kröver bara att alla andra skall acceptera det han tycker, han skall ha rätt att på jobb på dagis, etc, etc..
Inlägg #44: Postat: 2004-08-18 17:48:00
beckisbarnet
Jag tror inte alls, som Du Chris, att pedofili är medfött, utan en störning i utvecklingen som skett under uppväxten, eller att personen har utvecklat och uppmuntrat onaturliga böjelser. Jag tror inte heller att alla pedofiler är små snälla ensamma gubbar, för många begår också för eller senare sexualbrott för att få utlopp för sin egen njutning
Inlägg #45: Postat: 2004-08-18 19:41:00
Anna
Chris, dina alternativ i svar 37 var verkligen barnsliga! Knappast realistiskt! Om man avstår från relationer till barn, varför skulle man då behöva råka ut för något? Varför skulle man då må dåligt?? Att ha sex med barn skulle få en pedofil att må bra, men jag tvivlar på att man mår dåligt ifall man avstår!
Inlägg #46: Postat: 2004-08-18 19:46:00
Anna
Så vad anser du själv om dessa alternativ? Skulle du uppmuntra en pedofil kompis att begå självmord, eller? Lägg ner! Självklart ser jag pedofiler som människor också, men att kräva förståelse för deras böjelse är att ta i för mycket! Det kan nämligen ingen frisk människa göra.
Inlägg #47: Postat: 2004-08-18 19:58:00
Beckisbarnet
Jag antar att Chrisspojken inte är så gammal. Förmodligen kommer han att ha ändrat sina infantila resonemang om en sisådär 20år, såvida han inte spårar ur helt...
Inlägg #48: Postat: 2004-08-18 20:05:00
Sunny
Becksibarnet en sign som onekligen gör mig nyfiken: varför? Tja jag har läst det mesta som funnits tillgängligt om pedofili de sista 30 åren även om jag svor på att jag var färdig med det när pappa dog. Teorierna är som du säkert vet många."Upprepningstvånget" är gammalt o kommmer ursprungligen från Freud o Jung- skolan o den köper jag INTE.
Inlägg #49: Postat: 2004-08-18 20:10:00
forts
Pedofielens offer är av båda könen : vi skulle alltså ha lika många kvinnliga pedofiler minst om den teorin var sann. Jag har träffat många offer under mina
aktivaste år: ingen enda har blivit pedofil. Få pedofiler säger sig ha varit uttsatta för sexuella övergrepp: Däremot har de ofta haft en misserabel barndom. Är läggningen genetiskt betingad? Möjligt. En skada i miljön eller helt enklet i kroppen? Möjligt det med. Men egentligen spelar det ingen roll för hur vi ska ta oss an problemet:
Inlägg #50: Postat: 2004-08-18 20:15:00
Sunny forts
Pedofiler finns: Det är ett fakta. Ingen slags underkur har någonsin kunnat ändra på pedofilens preferenser: Det är oxå fakta. Utifrån detta måste vi försöka bestämma oss för hur vi ska handla.Att hålla sig med utopior är ohederligt. Anna: Man kan självklart se människan bakom pedofilen utan att gilla hans läggning.Kunde vi inte det vore vi illa ute för hans läggning gillar få av oss.
Inlägg #51: Postat: 2004-08-18 20:16:00
Beckisbarnet
Jag tror inte det är medfött, det uppstår på något sätt...tror jag. I en sexuell utveckling kan massor av olika slags tankar uppstå och jag tror faktiskt att vem som helst skulle kunna få pedofila funderingar. detta gör dock inte att vi är fråntagna vårt ansvar. Om jag funderar på att mörda en annan människa, så är detta givetis fel, än mer om jag gör det...
Inlägg #52: Postat: 2004-08-18 20:19:00
Beckisbarnet
Samhället idag är också oerhört sexualiserat. Barn sexualiseras också i stor utsträckning, även om det inte kan kallas pedofila företeelser, men jag tror att sådant kan strimulera till utveckling av pedofili. det är allas vårt ansvar att ta avstånd från skiten, och det skall INTE accepteras, som Anders säger. För detta blir jag hatad
Inlägg #53: Postat: 2004-08-18 23:12:00
Sunny
Inte tror jag att någon här hatar dig? Det är en felaktig slutsats. Jag tror inte heller att pedofili är medfött men vet inte hur jag tror att det blivit så. Forskning pågår: en gång får vi kanske veta?Vi som har råkat bli offer för pedofiler måste sluta tiga o skämmas.
Inlägg #54: Postat: 2004-08-18 23:34:00
Beckisbarnet
Jag vet och förstår att det är svårt att komma ut som pedofiloffer. Jag tycker att vi snarare behöver ett forom där offren skall få uttrycka sig och få acceptans, snarare än att förövarna skall få acceptans för sina kriminella handlingar & hjärnor.

Du har ju redan berättat för mig att jag hatar, men jag hatar ingen. Jag har starka åsikter, men det är så typiskt svenskt att anklaga männskor att hata såfort de ger uttryck för åsikter. Var inte så svensk Sunny!!
Inlägg #55: Postat: 2004-08-18 23:41:00
Beckisbarnet
Chris däremot, han reagerar med kraft mot mig som står på barnens sida och verkar anse att det snarare är förövarna och de potentiella förövarna som är de mest utsatta. Chris, jag vädjar till ett uns eftertänksamhet. den svagaste parten i en pedofil relation är alltid barnet som befinner sig ien beroendeställning till en vuxe
Inlägg #56: Postat: 2004-08-18 23:43:00
Sunny
Förlåt: Det var inte min avsikt. Du lät bara så arg i ditt tonfall.
Inlägg #57: Postat: 2004-08-18 23:46:00
Beckisbarnet
Chris, du skrev; "Du måste inse att man väljer inte sexualitet och/eller böjelse. Den är dessvärre permanent. Like it or not. "

Jasså, så vart går då gränsen? Om man lustmördar männsikor på löpande band, våldtar barn, slaktar hundar & våldtar höns..har man inget ansvar i det, eftersom det är "medfött & permanent"?? Tänk om man skulle resonera likadant vad gäller tex bankrån & mord..!
Inlägg #58: Postat: 2004-08-18 23:47:00
beckisbarnet
Ditt resonemang håller inte chris, och det har inte ens vetenskapligt eller psykiatriskt stöd. Ge upp, eller byt resonemang, det är mitt råd till dig. Du gör bort dig, eftersom Dina inlägg får Dig att verka rent korkad.
Därför råder jag dig att noga kontrollera ditt eget så kallade "IQ" innan du gapar på någon annan.
Inlägg #59: Postat: 2004-08-18 23:49:00
Beckisbarnet
svar 56: Ingen fara Sunny, det är ganska vanligt i Sverige att man tror folk är arga när de istället är engagerade. Det är ju inte för inte Sverige kallas Landet Lagom!! *hehe*
Inlägg #60: Postat: 2004-08-18 23:52:00
Beckisbarnet
Vad en del här inte vill begrpa är att barnsex faktiskt är kriminellt, så vad hjälper då att hävda att något är medfött? det är alltså okej att vara våldtäktsman, det är okej att förgripa sig på barn, det är okej att vara kriminell... så länge det är medfött?! Bra bortförklaring isåfall, inte sant!?
Showing page 3 of 6: 1  2  3  4  5  6
Laddar...