Inlägg #1: Postat: 2004-08-17 17:20:00
|
sofia |
Välskriven! Känner så väl igen det du berättar om, högstadiets skoningslösa villkor. Hoppas att fler gör som du, väljer att ta lärdom och göra något konstruktivt av de åren.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-08-17 19:49:00
|
Annie |
Fan vad bra gjort det där med papperskorgen! Jag hörde också till de frivilligt mobbade, dock i gymnasiet. Jag vägrade skratta åt och härma en tjock tjej i klassen. I stället blev hon en av mina bästa vänner. Känner väl igen mig i din text.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-08-18 09:26:00
|
elin |
Mycket bra skrivet Shima.Högstadiet är verkligen ett helvete för många,en tid då man är så sårbar och osäker på sig själv,ska man hela tiden bli dömd och hånad efter sitt utseende/popularitet!
Finns få ting så onda som högstadietjejer...fascister på högsta nivå,njöt mer och mer ju mer knäckt offret blev.Självklart förstår jag att det bottnar i osäkerhet,men jag var jävligt osäker på mig själv,och har likväl aldrig känt lust att håna och förnedra.Tack gode gud för att man aldrig hamnar där igen!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-08-18 16:40:00
|
Joahn |
Wiee, du är min idol :D
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-08-20 00:43:00
|
Sunny |
Jättefint skriven! Jag känner igen mig trots att det var länge sedan nu: Vissa saker är sig tyvärr lika.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-08-20 11:41:00
|
Inger |
Shima: Intressanta betraktelser och det berättat med en äkthet. Du har en härlig berättarglöd.
Personligen tror jag att man kunde avskaffa högstadiet, sjuan och åttan i alla fall, oavsett var, när, hur. Slöseri med tid, energi och pengar!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-10-04 11:53:00
|
Tess |
oh, Shimi.. ännu en jättefin artikel och denna gång även mkt personlig.
väldigt, väldigt gripande och bra. man blir stolt över dig, hun!
|
|